Daugelis lietuvių vis dar teikia pirmenybę sedanams. Jie mąsto taip: jei automobilis turi išsikišusią bagažinę, vadinasi, viskas gerai.
Vakarų europiečiai, matyt, gerokai praktiškesni žmonės nei mes, lietuviai. Pavyzdžiui, dažnas vokietis daug mieliau rinksis automobilį universalo ar hečbeko kėbulu. Tokį sprendimą lemia tai, kad į šias mašinas daug lengviau krauti įvairiausius, ypač didesnius daiktus. Vokietis taip pat puikiai supranta, kad kai prekybos centre įsigys naują šaldytuvą ar didžiulį televizorių, jam neteks kviesti taksi ar prašyti kaimyno pagalbos. Šiuos daiktus jis be vargo parsigabens savo nuosavu automobiliu.
Dažnam lietuviui vis dar svarbiau ne automobilio praktiškumas, o grožis. Tai reiškia, kad graži mašina yra tada, jei turi laiptelį gale, t.y. atsikišusią bagažinę. Trumpiau tariant, lietuviui gražūs automobiliai sedano kėbulu. Būtent tokias mašinas mes šį kartą ir testuojame.
VW pradeda naują šturmą su Jetta modeliu, kuris atrodo geriau nei bet kada anksčiau. Naujokas meta pirštinę Mazda 3 ir Škoda Octavia automobiliams. Pirmiausia pasižvalgykime į tai, nuo ko ir pradėjome pokalbį – po bagažines. Pravėrus VW Jetta bagažo skyriaus dangtį prieš akis atsiveria milžiniška juoda ertmė. Čia be didesnio vargo pradings vienas lagaminas paskui kitą. Juk Jetta bagažinė gali sutalpinti net 510 litrų tūrio krovinį. Palyginimui pasakysime, kad į didesniojo brolio Passat tilps 565 litrai. Skirtumas tikrai nėra didelis. O jei jums tokio tūrio vis dar maža, galima nulenkti galinių sėdynių atramą ir padidinti bagažo skyrių. Reikia persikraustyti – ne bėda. Atrodo, kad Jetta meta rimtą iššūkį didesniajam savo broliui Passat.
Jetta – tai kur kas daugiau nei Golf su sedano kėbulu
Akivaizdu, kad persikraustyti į kitą butą pasitelkus vos šešiais centimetrais trumpesnį Mazda 3 automobilį bus sunkiau. Kai bagažinės talpa yra tik 430 litrų, daiktų dėjimo džiaugsmas greitai apkarsta – į Mazda 3 bagažo skyrių telpa vienu lagaminu mažiau nei į ką tik pamatuoto VW Jetta automobilio. Ne itin maloniai nuteikia ir tai, kad japono bagažinės anga mažesnė, todėl norint sutalpinti lagaminus reikia didesnio meistriškumo. Ne ką tegelbsti ir nulenkti galinių sėdynių atlošai. Tiesa, Mazda 3 gali pasigirti grakščiais bagažinės durelių laikikliais. Tuo tarpu VW Jetta bagažinės uždarymui montuojami lenkti metaliniai vyriai, kurie tikrai sudaužys bagažinėje sukrautus dūžtamus daiktus, pavyzdžiui, stiklainius.
O štai Škoda Octavia vairuotojas dėl tokių nepatogumų tikrai nesuks sau galvos. Dideles bagažinės dureles amortizatoriai švelniai pakelia į viršų ir atveria rojų visiems ekspeditoriams mėgėjams. Juk būdama trumpiausia šio testo mašina (4,57 m) Škoda Octavia turi didžiausią bagažo skyrių, kuriame tilps iki 560 l tūrio krovinys. Jei tokio tūrio jums vis dar maža, nulenkę galines sėdynes jį galėsite padidinti iki 1460 l. Čia tikrai tilps ne tik vaikiškas vežimėlis, bet ir visas slidinėjimo inventorius. Vis dėlto žurnalo “Auto Bild” vyriausieji redaktoriai Romoje (čia vyko šių automobilių testas) geriausiu kelioniniu automobiliu išrinko VW Jetta.
Taip yra todėl, kad šioje mašinoje mama, tėtė, senelis, senelė, vaikas ir šuo jau čiasi geriausiai. Visi valdymo prietaisai tiksliai po ranka, puikios sėdynės, geros kokybės apdailos medžiagos – iš tiesų nėra prie ko prikibti. Gal tik vaizdas per galinį langą atgal ne pats geriausias. Tačiau šios mintys akimoju pradingsta, kai įsitaisoma ant plačių galinių sėdynių. Stebėtina, kokius stebuklus galima sukurti iš Golf automobilio. Kita vertus, Jetta derėtų vadinti ne Golf su atsikišusia bagažinė, o veikiau mini Passat. Net aukštaūgiai vyrai gale įsitaiso patogiai: suraityti kojų ar panarinti galvos jiems nereikia. Tiesa, trise sėdėti ant galinių Jetta sėdynių ne itin erdvu.
Dar labiau susispausti tenka pasimatavus Škoda Octavia ir Mazda 3 galines sėdynes. Japoniškoje mašinoje labiausiai spaudžiami keliai, ypač tada, kai priekyje įsitaiso augalotas vyriškis. O ir vietos virš galvos ne per daugiausiai. Jei jūsų ūgis 1,90 m ar daugiau, plaukų garbanomis tikrai trinsitės į automobilio stogą. Čekų automobilyje sėdima šiek tiek erdviau, nors tai trumpiausią atstumą tarp ratų ašių (tik 2,58 m) turinti šio testo mašina.
Apibendrindami galime pasakyti, kad erdviausiai jausitės VW Jetta salone, šiek tiek mažiau laisvės Škoda Octavia automobilyje, o labiausiai susispausti teks įsėdus į Mazda 3.
Belieka aptarti automobilių kainas. Didelės staigmenos nėra: pigiausiai kainuoja Škoda Octavia. Vos nuo 51 190 Lt. Konkurentai atsieis gerokai brangiau: VW Jetta – nuo 56 281, o Mazda 3 – nuo 57 620 Lt. Tai 5–6 tūkst. daugiau nei kainuoja pigus čekų automobilis. Šias tris mašinas testavę “Auto Bild” žurnalų vyriausieji redaktoriai galiausiai nusprendė, kad jie išsirikiuoja tokia tvarka: geriausias – VW Jetta, antroje vietoje žengia Škoda Octavia, o trečioje vietoje lieka Mazda 3. Žinoma, tai nėra itin išsamus testas, todėl sekite mūsų žurnalą ir laukite nuodugnesnio visų trijų automobilių palyginimo.
Išvada
Pasirodo, automobiliai sedano kėbulu gali būti išties praktiški. Dėl erdvaus salono ir talpios bagažinės ypač nustebino naujasis VW Jetta. Ne ką prasčiau pasirodo ir Škoda Octavia, kurio didelis privalumas – puiki kaina. Mazda 3 taip pat vertas dėmesio automobilis iš Tolimųjų Rytų.
Visas straipsnis (PDF; 1,91 MB)
„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.6