Tarp daugelio automobilinių varžybų „Pikes Peak International Hill Climb“ išsiskiria savo „Unlimited“ klase. Pastarojoje nėra jokių variklio galios, sukimo momento, taip pat transmisijos tipo ar aerodinaminių apribojimų. Tikra laisvė nežabota konstruktorių fantazijai (ir piniginei).
Kai kurie trasos duomenys:
Vieta: Kolorado valstija (JAV)
Trasos ilgis: 20 km
Starto aukštis virš jūros lygio: 2 860 m
Finišo aukštis virš jūros lygio: 4 300 m
Paviršiaus tipas: pusiau asfaltas, pusiau purvas
Trasos rekordas („Unlimited“ klasė): 10 min 1,42 s
Rekordas pasiektas japono Tajima Nobuhiro („Suzuki“) 2007 m.
Šiemet tarp dalyvių bus galima sutikti supergalingą monstrą, ant kurio priekio puikuojasi emblema markės, paprastai nesiejamos su super sportiniais automobiliais. Tai Dacia.
Dacia Duster No Limit: unikalus automobilis
„Dacia Duster“ „No Limit“ yra išskirtinis, ypatingai galingas automobilis. Jis buvo specialiai pagamintas „Tork Engineering“ (konstrukcija, gamyba, surinkimas, tobulinimas) ir „Sodemo“ (variklis) komandų kartu su „Renault Sport Technologies“, kuri pasidalino savo unikalia patirtimi automobilių sporte bei tiekė kai kuriuos komponentus.
„Dacia Duster“ „No Limit“ atitinka specifinius amerikietiškų varžybų „Unlimited“ klasės reikalavimus, kuriais neribojami variklio dydis ir jo galia. Nėra nustatytas minimalus svoris, gali būti naudojamos bet kokios padangos, nėra jokių transmisijos sistemos ar aerodinamikos suvaržymų.
Po stiklo pluošto kėbulu „Dacia Duster“ „No Limit“ slepia keletą modernių savybių, pavyzdžiui:
– Galingą 850 AG variklį:
Specialiai „Sodemo“ pagamintas „Nissan GT-R’s NISSAN VR 38 DETT“ bloku (3,8 l V6) paremtas „Dacia Duster“ „No Limit“ variklis sureguliuotas taip, kad puikiai veiktų nepaisant didelio aukščio virš jūros lygio – lenktynės prasideda 2 860 m ir baigiasi 4 300 m virš jūros lygio.
– Specifinė pavarų dėžė:
Variklis yra sujungtas su šešių bėgių sekvencine pavarų dėže „Sadev“, sukurta taip, kad galėtų susidoroti su tiek daug galios tuo pat metu užtikrindama greitą ir tikslų pavarų perjungimą.
– Pažangi aerodinamika:
„Dacia Duster“ „No Limit“ aerodinaminis paketas – nedažnai naudojamas automobilių sporte. Jis buvo kuriamas vėjo tunelyje ir jo galiniai sparnai yra ypač įspūdingi.
Šį automobilį vairuos Jean-Philippe Dayraut, tris kartus laimėjęs Andros Trophy bei šešis kartus tapęs Prancūzijos čempionu vienviečiu automobiliu. Jiss ilgai svajojo sudalyvauti „Pikes Peak Hill Climb“ lenktynėse su tokiu išskirtiniu automobiliu. Jis pats įtikino „Dacia“ ir „Renault Sport Technologies“ prisijungti prie jo šiame išskirtiniame nuotykyje.
Kolorado valstijoje vykstantis renginys reikalauja nepriekaištingos automobilio traukos, nepaisant besikeičiančio sukibimo, kai kinta trasos, kurią sudaro pusiau asfaltas, pusiau purvas, paviršiai. Tik profesionalūs vairuotojai, turintys žiedinių lenktynių ir varžybų ant nestabilių paviršių (žvyro, ledo) patirties, gali tikėtis užimti aukščiausias vietas.
„Pikes Peak Hill Climb“ yra vienintelis renginys, kuriame tenka valdyti tokį monstrą slystant šonu 200 km/h greičiu trasoje iš asfalto ir purvo“, – prabrėžia Jean-Philippe Dayraut – „Negaliu sugalvoti jokios kitos automobilių sporto formos, kur dalyvautų tokie automobiliai“.