– Kaimyne, gal išlošei loterijoje?
– “Ne, skaičiau “Auto Bild” žurnalą!”
Papasakosime, kaip naudojantis palyginti nedideliu biudžetu įsigyti prabangų visureigį, kuris vis dar parduodamas automobilių salone kaip naujas automobilis. Taip galėsite nustebinti savo kaimynus. Istorija apie taupumą prasideda taip: už 30 tūkst. litų galima įsigyti septynerių metų Volvo XC90 su benzininiu penkių cilindrų, išdėstytų viena eile, 210 AG varikliu su turbina. Per mūsų bandomajį važiavimą švedų dabita 100 km kelio vidutiniškai “rijo” 14,7 litro benzino. Kadangi Volvo su benzininiu varikliu kaina gerokai mažesnė, visai normalu, kad automobilio degalų sąnaudos trimis litrais didesnės nei dyzelinės versijos. Net jei prabangaus visureigio odometro rodmenys ir yra pasiekę beveik 200 000 km ribą, XC90 vertas dėmesio, nes jo variklis patvarus, pasitaiko tik mechaninių gedimų (žr. skyrelį “Tai nervina”), kuriuos nesunku pašalinti.
Tačiau daugelis pirkėjų vis dėlto renkasi XC90 su dyzeliniu varikliu. Tokiu atveju reikia atkreipti domesį į tris dalykus: pirmieji XC90, pagaminti 2003 m. pradžioje, turi kuklų 163 AG dyzelinį “arkliuką”, kuriam nelengva traukti 2,2 tonos sveriančias “vežėčias”. Antra: nuo 2005 m. vienaeilio penkių cilindrų variklio galingumas jau 185 AG. Trečia: jeigu buvęs gražiojo švedo savininkas, pasitelkęs į pagalbą “chip tiuningą” pridėjo jam keletą AG, prie jo rankų geriau nekišti, nes toks “patobulinimas” XC90 visai nepatikimas.
Beje: 2005 m. Volvo XC90 D5 turėjo įveikti 100 000 km arba kitaip tariant “Auto Bild” ilgalaikio testo distanciją. Nuvažiavus 80 000 km reikėjo keisti automobilio hidraulinį siurblį ir skirstomąją dėžę, o vėliau ir galinio lango valytuvo varikliuką, todėl švedų visureigis buvo įvertintas tik patenkinamai. Beje, ilgalaikį testą įveikusio XC90 variklis ir automatinė pavarų dėžė buvo patikrinti automobilį išardžius – paaiškėjo, kad juo be problemų buvo galima nuvažiuoti dar bent 100 000 km.
Išvada
Aštuonerių metų, bet visada žvalus: naudotas XC90 išties vertas dėmesio. Nedidelius pakabos trūkumus (išklibę vairo traukės antgaliai) galima lengvai pašalinti ir tai kainuoja ne taip jau daug. Patarimas: mažai važinėjantiems apsimoka pirkti net ir daug degalų naudojantį, bet palyginti nedaug kainuojantį benzininį Volvo XC90.
„AutoBild Lietuva” 2011 Nr.6