Aukštesnio rango vadybininko mašina turi būti erdvi ir greita. Todėl dažniausiai jie renkasi į VW Passat panašius automobilius. Ar tokia mašina po poros metų eksploatavimo dar bus tinkama važiuoti?
Visada ir visur skubančių aukštesnes pareigas užimančių vadybininkų automobilis yra VW Passat Variant – aišku, jei tik įmonė sugeba tokį įpirkti. O išperkamosios nuomos bendrovėms po kelerių metų tokių sugrąžintų automobilių pasirinkimas nėra mažas. Kaina būna gerokai mažesnė nei naujo automobilio, bet odometras dažniausiai rodo šešiaženklį skaičių. Nuvažiuotus kilometrus puikiai išduoda ir važiuoklė. Akivaizdžiai silpniausios jos vietos – priekinės ir galinės ašies svirčių įvorės. Dėl variklių nusiskundimų nedaug, o apie benzininių bėdas beveik visai negirdėti. Galbūt todėl, kad automobiliai su benzininiais motorais visai nepopuliarūs – Vokietijoje net 88 procentai naujų Passat komplektuojami su dyzeliniais varikliais.
Dažniausiai bėdų pasitaiko modeliuose, pagamintuose nuo 2005 iki 2007 metų pradžios. Tuo įsitikino ir “Auto Bild” redakcijos ekspertai, minėtų gamybos metų Passat modelį “pasmerkę” ilgalaikio 100 000 km testo išbandymui, kuriam pasibaigus buvo aprašyti visi automobilio gedimai ir jų remontas. Galiausiai paaiškėjo, kad dėl visų bėdų buvo kaltas mažas daviklis. Vairuotojai, pirkę senesnius Passat modelius, dažnai susidurdavo su k itokiu gedimu: sugedęs TDI slėgio daviklis priversdavo variklį persijungti į avarinį režimą. O ką jau kalbėti apie armiją dviejų masių smagračių, kurie dar garantiniu laikotarpiu išėjo iš rikiuotės ir “Volkswagen” koncernas juos keitė nemokamai. Kita aktuali problema: gendantis alyvos siurblys. Ši bėda dažniausiai kamuoja modelius su 2.0 TDI varikliu. Jei užsidega signalinė alyvos slėgio lemputė, tuoj pat išjunkite variklį, kitaip rizikuojate patirti dideles išlaidas. Tarp gedimų minimos ir įtrūkstančios cilindro galvutės.
Passat dažniausiai perkamas su TDI varikliu, tad nieko nuostabaus, kad būtent jų gedimų statistika didžiausia. Dauguma Passat varomi 140 AG dyzelinių variklių. Taigi jie yra mėgstamiausi didžiausiu populiarumu pasižyminčio tarnybinio automobilio motorai.
Bandomasis važiavimas
Bandytas automobilis buvo pasiskolintas iš privataus asmens. Per trejus metus juo nuvažiuota vos 42 000 km. Būklė: vidus labai tvarkingas, o štai kėbulas “išpuoštas” pirkinių vežimėlių ir viskuo nepatenkintų kaimynų paliktais pėdsakus. Taigi ateis diena, kai mašiną teks perdažyti. Bazinė įranga: pigiausia “Trendline”, papildomai užsakyta pastovaus greičio palaikymo sistema ir automatinė klimato kontrolė.
Važiavimo įspūdis
Važiuojame tartum nauju automobiliu: niekas nebarška ir nekliba, vairas, pavarų dėžė ir pedalai veikia nepriekaištingai, o TDI variklis tyliai burzgia.
Mūsų nuomonė
Ji nelabai svarbi, nes automobilio dabartinis jo savininkas kol kas neketina parduoti. Taigi galime jį pasveikinti su sėkmingu pirkiniu, nes automobilio būklė nepriekaištinga.
Tai nervina
Technika tokia pati kaip Golf V modelio ir tikrai gera. Benzininiai varikliai kartais turi bėdų dėl uždegimo ritės defektų. Daugiau būdingų gedimų nepastebėta. TDI dyzeliniai varikliai genda kur kas dažniau. Labai jautri jų cilindrų galvutė, kuri turi atlaikyti 125 kW galią, tad dažnai įtrunka. Žodžiu, dyzelinio variklio įpurškimo sistema nepatikima, ji nuolat streikuoja arba paprasčiausiai sulūžta. Gali neveikti ir vairo užrakinimas. Jei pateks drėgmė, gedimai kamuos ir ksenoninių žibintų reguliavimo sistemą. Rūdys dažniausiai puola automobilio numerio apšvietimo lemputes ir stogo bagažinės laikiklius.
Išvada
2005–2010 gamybos metų VW Passat – idealus šeimyninio universalo pasirinkimas. Ankstesnių gamybos metų automobiliai, deja, gali turėti rimtų defektų. Kas nori būti garantuotas, tegul renkasi modelius, gamintus nuo 2007- ųjų. Šie automobiliai jau bus persirgę “vaikiškomis ligomis”.
Įvertinimas – 4 iš 5.
„Autobild Lietuva“ 2011 Nr. 5