Prognozavimo kompanija IHS Automotive paskelbė ataskaitą, kurioje sakoma, kad pasaulinė automobilių gamyba greitai gali nukristi net trečdaliu dėl Japonijos žemės drebėjimo ir cunamio sukeltų tiekimo sutrikimų.
Kol kas sunkumų patiria daugiausiai Japonijos gamyklos. Priklausomai nuo jų konkrečios vietos, vienose gamyba jau atnaujinama, kitose pranešama apie tebesitęsiančiančias prąstovas. Toyota pranešė apie konvejerių paleidimą, o štai Honda nukėlė tai iki balandžio, ir sako, jog atnaujinti tyrimų centro veiklai prireiks kelių mėnesių.
Tačiau egzistuoja kita problema – komplektuojančios detalės. Ko kas jų dar yra, tačiau kai pasibaigs atsargos nuo 2 iki 7 savaičių „ilgio“ logistikos grandinėje, gali kilti didelių sunkumų.
Pavyzdžiui, Hitachi Automotive gamykla, gaminanti oro matuoklius, stipriai apgadinta katastrofos metu. Hitachi tiekia apie 60 proc. matuoklių, naudojamų tokių kompanijų kaip Ford, General Motors, Renault-Nissan, Toyota bei Volkswagen, veikloje.
Šiuolaikinė gamyba susideda iš daugelio žingsnių ir sunkiausia įvertinti pasekmes pilnoje grandinėje. Kol kas nėra pilno vaizdo, kaip paveikta dalių, kurios savo ruožtu naudojamos kitoms dalims, gamyba.
IHS Automotive sako, kad jeigu gamyba visoje grandinėje nebus atstatyta per 6-8 savaites, pasaulinė automobilių prodikcija gali kristi visu 100 tūkst. automobilių per dieną. paprastai per dieną pagaminama 280-300 tūkst.
www.auto-bild.lt