Skelbimo nuotrauka svarbiau nei tūkstantis žodžių

Kaip visi gerai žinome, automobilis didžiausią džiaugsmą savininkui suteikia du kartus: pirmasis būna tada, kai jį nusiperkame, antrasis – kai pagaliau pavyksta parduoti. Automobilių yra įvairių, vieni jų labiau paklausesni, kiti mažiau, vis dėlto kaip greitai jie sulaukia pirkėjų ir kiek kainuoja, priklauso ir nuo to, kaip parengtas parduodamos mašinos skelbimas. Dabar svarbiausias vaidmuo tenka nuotraukoms. Skelbimai be jų gali būti  spausdinami nebent tik laikraščiuose, o interneto platybėse apie parduodamą mašiną be jos nuotraukų skelbiama informacija bus tik paprasčiausias laiko gaišimas.

Padaryti gerą nuotrauką internetiniam skelbimui pavyks ir be profesionalaus fotoaparato. Tai gali būti paprastas skaitmeninis aparatas, kurį su savimi imate kur nors keliaudami. Vis dėlto renkantis įrangą per daug taupyti  taip pat nederėtų – mobiliojo telefono kamera padarytos nuotraukos kartais gali tik atbaidyti potencialius klientus.

PASIRINKITE GERESNĮ KAMPĄ: dauguma automobilių geriausiai atrodo stovėdami taip, kaip matome aukščiau esančioje nuotraukoje. Ratai turi būti šiek tiek pasukti į dešinę

Jei klausimas dėl fotoaparato jau išspręstas, tuomet reikia užsiimti parduodamo automobilio parengimu fotosesijai. Pirmiausia jį būtina rūpestingai nuplauti, nupoliruoti, sutvarkyti ir išsiurbti saloną. Prieš darydami  nuotraukas įdėmiai apžiūrėkite, ar viduje neliko jokių šiukšlių: popieriukų nuo saldainių, tuščių dėžučių, butelių, skardinių, senų įvairiose vietose prikabinėtų oro gaiviklių. Netvarka viduje gali sukelti įtarimą, kad  automobilis buvo eksploatuojamas nerūpestingai. Net jeigu mašina nėra nauja, ji turi atrodyti kiek įmanoma panašesnė į tas, kurias matome reklaminėse nuotraukose ar žurnaluose. Taigi po ranka derėtų turėti nuotraukos pavyzdį, kurį tikrai lengvai rasite paėmę bet kurį “Auto Bild Lietuva” žurnalo numerį.

Žvelgdami į ten esančius vaizdus, bandykite panašiu kampu prieš objektyvą pastatyti ir savo automobilį. Žinoma, iš karto derėtų atsisakyti nuotraukų, kuriose jūsų mašina būtų pavaizduota judanti, nes padaryti jas  kokybiškas jums patiems ir be profesionalios technikos tikrai nepavyks. Labai svarbi yra fotosesijos vieta. Serviso aikštelėje daryta nuotrauka gali kelti įtarimų, kad automobilis būtent čia kaip tik ir buvo išblizgintas  pardavimui. Netvarkingame kieme padaryta nuotrauka taip pat ne itin geras sumanymas, nes iškart sudaro ne kokį įspūdį apie jo savininką. Jei neturite galimybės mašinos nufotografuoti, pvz., gražaus privažiavimo prie  namų fone, bandykite rasti kiek įmanoma neutralesnę, bet kuo estetiškesnę vietą kur nors gamtoje.

BAGAŽINĖ: prieš darant nuotrauką reikia ją sutvarkyti ir išsiurbti. Pirkėjams nepatinka automobiliai, kurie buvo naudojami kaip krovininės mašinos

Nefotografuokite automobilio vakare arba kai lyja ar sninga! Gražiai šviečiant saulytei, kai danguje nėra nė vieno debesėlio ar ramiai plaukia pasimetęs koks vienas kitas, tikrai pavyks padaryti daug efektingesnę nuotrauką,  kurioje jūsų mašina atrodys kaip tikras dėmesio vertas fotomodelis. O štai fotografuojant vidų, variklį ir bagažinę rinkitės šviesią vietą, bet būtinai pavėsyje. Blykste naudokitės atsargiai ir saikingai – netinkamai ją  panaudojus nuotraukos gali atrodyti nenatūraliai, o blizgūs paviršiai vargins akis nemaloniais atspindžiais. Be to, nereikėtų fotografuoti silpnųjų automobilio vietų. Jei yra matomų trūkumų, geriau iš anksto apie juos  pranešti pirkėjui

Kaip parengti skelbimą

PASIRŪPINKITE SALONU: nuotraukose neturi matytis dėmių ar šiukšlių, vairas turi būti ištiesintas

Tai, kad nuotraukos atlieka labai svarbų vaidmenį, dar nereiškia, jog skelbime apsieisime be teksto. Automobilio aprašyme reikia pateikti kiek įmanoma daugiau smulkmenų apie techninę parduodamos mašinos būklę, įrangą,  ne tik esančią papildomą, bet ir standartinę), ridą ir galimus trūkumus. Nėra jokios prasmės meluoti. Jei suma, kurią tikimasi gauti, gerokai skiriasi nuo vidutinės modelio kainos, reikia tai atitinkamai argumentuoti. Jei ji per didelė, galima tai pagrįsti, pvz., gera būkle, maža rida ar nepriekaištinga automobilio gyvenimo istorija. Per maža kaina taip pat gali būti įtartina, nors ir ją galima logiškai paaiškinti, pvz., skubėjimu parduoti dėl  kokios nors svarios priežasties.

Išsamus automobilio aprašymas skelbime suteikia daugiau šansų, kad atsilieps asmenys, kurie tikrai ruošiasi pirkti mašiną, o ne tik tie, kurie tiesiog nori daugiau sužinoti. Savo patogumui galite nurodyti laiką, kada jums  galima skambinti arba susitikti apžiūrėti automobilį.

Išvada

Parduodamo automobilio skelbimas turi patraukti dėmesį ir sužadinti norą pirkti, tačiau jo turinys jokiu būdu negali neatitikti tikrovės. Jei siūloma mašina nėra idealios būklės, parodyti keletą smulkių jos trūkumų net labiau apsimoka, nes tada potencialūs klientai pagalvos, kad pardavėjas yra doras žmogus ir nesistengia nieko slėpti. Nereikėtų perdėtai gražinti nuotraukų kompiuterinėmis programomis. Kiekvienas profesionalas žino, kad  retušuotose nuotraukose net visiška seniena gali atrodyti kaip naujutėlaitė, ką iš salono išriedėjusi mašina. Bet kalbame ne apie tai – jei paaiškės, kad automobilio būklė iš tiesų yra gerokai prastesnė nei tai matosi pateiktame  skelbime, pirkėjas gali susinervinti ar net supykti, ir jis bus teisus. Užuot blizgindami nuotrauką, verčiau labiau pasirūpinkite automobiliu.

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.5