Jo pirmtakas, būdamas jaunas, sirgo daugeliu vaikiškų ligų. Bet šiuolaikinė C klasė gerokai sveikesnė. Solidu ir patikima – dabar tai tikras “Daimler” atstovas. Gatvėse jau pasirodė pirmieji išperkamosios nuomos būdu įsigyti W204 kėbulo modeliai, kuriuos galima nusipirkti už gana neblogą kainą.
Įsivaizduokite, kad esate garsios firmos atstovas ir prekiaujate, pavyzdžiui, prabangiais baldais. Jūs turite galimybę nusipirkti automobilį už 120 tūkst. litų. Kokį pasirinksite? Na, žinoma, naują ir tą, kurio pavydės kaimynas. Ak, jūs nesate firmos atstovas. Nieko tokio. Dabar trečios kartos C klasės Mercedes automobiliai, įsigyti išperkamosios nuomos būdu, grąžinami ir juos galima nusipirkti vos už pusę kainos. Prabanga už naujo Polo kainą!
Anksčiau daugelis vairuotojų C klasės automobilius keikė dėl elektronikos gedimų. Toks buvo ir W203 kėbulo modelis. Dėl valdymo bloko gedimų automobiliai neužsivesdavo, o varikliui pagaliau pradėjus dirbti, neveikdavo degalų lygio indikatorius ar kiti prietaisai. “Tik tuomet, kai išgaudomos vaikiškos automobilio elektronikos ligos ir ji tinkamai sutvarkoma, daugiau bėdų dėl to nekyla”, – apie W203 modelį sako automobilių meistras ir Mercedes specialistas Jurgenas Rabichas iš Švalmštato (Heseno žemė, Vokietija). O kaip elgtis su W204 modeliu? Palaukti kol ir jo vaikiškomis ligomis pasirūpins pirmieji savininkai?
Pasirodo, taip elgtis nereikės, nes, anot serviso meistro, tarp W203 ir W204 modelių yra didžiulis skirtumas ir dabartinės C klasės Mercedes automobilių elektroninės sistemos veikia patikimai. Meistrui ypač patinka C 200 CDI modelis, kuris per trejus metus nuriedėjo apie 100 000 km ir jis mano, kad automobilis be jokio didesnio remonto nuvažiuos dar tiek pat. Ir tik tada gali prireikti pakeisti aukšto slėgio siurblį ar purkštukus. “Auto Bild” ilgalaikiame teste dalyvavęs C 180 K modelis su kompresoriumi taip pat pasirodė nepriekaištingai. Dabar jo rida siekia jau 178 689 km. Aukščiausio įvertinimo jis, deja, negavo, nes 100 000 km testo metu reikėjo net devynis kartus keisti žibintų lemputes. Bet negalime dėl to labai pykti, nes mašina vis dar atrodo kaip nauja, yra patvari, elegantiška ir taupi. Net mechaninė greičių dėžė, sena Mercedes bėda, dirba sklandžiai ir tiksliai.
Taigi taip turi atrodyti penkių žvaigždučių verti automobiliai.
Bandomasis važiavimas
Bandytas automobilis. Rida 111 338 km – tiek jis nuvažiavo per trejus metus. C 200 CDI yra išperkamosios nuomos būdu įsigytas automobilis, šiuo metu grąžintas atgal į automobilių pardavimo saloną netoli Hamburgo. Mašina aprūpinta puikiu įrangos paketu (“metalic” dažai, CD grotuvas, šildomos sėdynės), vairas aptrauktas oda, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, pastovaus greičio palaikymo sistema. 2007 m. lapkričio mėnesį šis C klasės Mercedes kainavo 34 022 eurų, o dabar pardavėjai už jį prašo 17 880 eurų – tai tik pusė pradinės kainos.
Važiavimo įspūdžiai. C klasės automobilis atgal į prekybos saloną atkeliavo beveik kaip naujas. Savininkas, matyt, buvo itin pedantiškas ir labai rūpinosi savo keturračiu draugu: jokių požymių, kad juo nuvažiuota per 100 000 km nei ant vairo, nei ant sėdynių neaptikome, be to, vairuotojas buvo nerūkantis. Niekas nebarška, važiuoklė dirba tvarkingai, automobilis važiuoja tyliai, kaip ir dera tokios klasės automobiliui.
Mūsų nuomonė. Dėl ridos galite nesijaudinti. Net ir nuvažiavęs 100 000 kilometrų, C klasės Mercedes vis dar yra puikios formos.
Tai nervina
Vis dar erzina OM 651 variklis. Taip žymimi dyzeliniai 220 CDI ir 250 CDI motorai, kurie montuojami į C ir E klasės bei GLK modelius. Problema: pjezo purkštukų defektai. Gali nutikti, kad varikliui dirbant su apkrova, staiga užsidega motoro kontrolinė lemputė, signalizuojanti, kad agregatas pradėjo dirbti avariniu režimu. Dėl to dažnai gesdavo taksi automobiliai. Šiuo metu problema sprendžiama, o Mercedes gamintojai pagal garantiją keičia sugedusius purkštukus.
Mūsų patarimas: pirkdami Mercedes 220 arba 250 CDI automobilį, pasidomėkite ar buvo keisti purkštukai, nes tai padaryti patiems kainuos apie 4500 litų. “Auto Bild” skundų skyrelyje minima penkiolika Mercedes W204 gedimų. Tai nėra labai rimti trūkumai, dažniausiai tik smulkios bėdos. Ir vis dėlto nervina elektronika: jeigu neužsidega priekiniai žibintai, dėl to greičiausiai bus kaltas priekinis srovės skirstytuvas – vadinamasis SAM modulis. Pašalinti gedimą (įskaitant ir darbą) kainuoja nuo 1750 litų.
Trūkumai
Genda dyzelių purkštukai
Ne itin tvirta pakaba
Brangios detalės
Privalumai
Prestižinis automobilis
Kokybiškai surinktas
Nedaug rimtų gedimų
Išvada
Rūdys, stabdžių ir elektronikos sistemų gedimai – Mercedes ilgą laiką kamavo šios bėdos. Pasirodžius W204 kėbulo modeliui, įvyko perversmas. Dabartinė C klasė vėl verta tikro Mercedes vardo. Todėl ilgai nesvarstydami suteikiame šiam automobiliui savo rekomendacijas ir įvertiname penkiomis žvaigždutėmis.
Įvertinimas – 5 iš 5
„AutoBild Lietuva” 2010 Nr.26