KIA Venga prieš Hyundai ix20

Nors “Kia” priklauso “Hyundai” koncernui, kai kas gali pagalvoti, kad iš tikrųjų yra atvirkščiai. Kaip kitaip galima paaiškinti tai, kad būtent “Kia” atstovai Lietuvoje parduoda daugiau automobilių nei gimininga markė, be to,  gerokai anksčiau pradeda pardavinėti modelius–dvynius? Pavyzdžiui, šiemet per devynius mėnesius parduoti 82 Hyundai ir 175 Kia automobiliai. Užtikriname, kad korėjiečių politika nėra atsitiktinė. Iš tiesų tai yra gerai  apgalvota taktika.

“Hyundai”, pirmiau pristatydami naujus Kia modelius, tokiu būdu rinkoje reklamuoja naują markę ir testuoja techninius jos sprendimus, kurie netrukus bus panaudoti gaminant automobilį dvynį. Panašiai elgiasi ir kiti  automobilių koncernai, pvz., “Volkswagen”, kuris naujojo Polo platformą pirmiausia išbando Škoda Fabia ar Seat Ibiza modeliuose.

Panašumai ir skirtumai

Panašumų daug: vienodas dydis, identiškas atstumas tarp ašių ir beveik tokia pati erdvė viduje. Vis dėlto skirtumų yra gerokai daugiau. Modelis ix20 turi kitokius žibintus, būdingas markei šešiakampes oro įsiurbimo  groteles bei naujo dizaino buferių formą. Viduje skirtumų tiek daug, kad tiesiog sunku įžvelgti panašumus. Mažasis Hyundai vienatūris turi kitokius prietaisus (Kia modelyje apsukų matuoklis yra per vidurį), vairą ir priekinį  skydelį. Akivaizdžiai matyti, kad ix20 viduje panaudotos geresnės kokybės medžiagos ir įdomesnis stiliaus elementai. Prabangiausia “Premium” versija labai gerai sukomplektuota: šešios oro pagalvės, automatinis oro kondicionierius, lietaus jutiklis ir odinis salonas. Gamyklinis radijo grotuvas, valdomas mygtukais ant vairo, gali nuskaityti muziką nuo “iPod” arba USB rakto.

1.4 CRDi varikliui dar toli iki idealo

Vietos keleiviams ir bagažui yra beveik tiek pat, kiek Venga vienatūryje. Vadinasi, naujajame ix20 patogiai keliauti gali keturi suaugusieji. Nulenkdami ir pastumdami galinę sėdynę bei išnaudodami dvigubas grindis galėsime  reguliuoti bagažinės dydį pagal savo poreikius. Testuotas automobilis turėjo 90 AG dyzelinį variklį. Jo dinamika nėra įspūdinga (iki 100 km/h – per 14,5 s), be to, jei įsibėgėjama esant mažoms apsukoms, galima  pajausti turboskylę. Nepaisant to, kad bandytasis modelis turėjo “Start&Stop” sistemą (Hyundai gamintojai ją vadina ISG), automobilio degalų sąnaudos mieste kartais siekė net 8 l/100 km ir gerokai skyrėsi nuo gamintojo  žadėtų 6,2 l/100 km.

Dyzelinis 1.4 CRDi variklis dirba su šešių pavarų mechanine greičių dėže. Kadangi pavaros yra trumpos, jas perjunginėti gal ir būtų malonu, deja, perjungimo mechanizmas nėra labai tikslus. Beje, iš anksto buvome susidarę  įspūdį, kad ix20 kelyje elgsis panašiai kaip Venga. Tačiau pasivažinėjus ix20 paaiškėjo, kad naujasis vienatūris turi minkštesnę pakabą ir keleiviai jame jaučiasi daug komfortiškiau nei Kia modelyje. Deja, lazda turi du galus. Dėl minkštos pakabos mašinai trūko stabilumo, kai buvo įveikiami posūkiai. Nepatiko ir dirbtinai funkcionuojanti vairo sistema.

Kai automobilis spalio viduryje buvo bandomas Dubrovniko (Kroatija) keliais, jo kainos Lietuvoje dar nežinojome. Deja, jos nežinome ir iki šiol. Pasak gamintojų, Hyundai ix20 nebus pigesnis už savo “dvynį” Kia Venga.

Prabangiausia ix20 komplektacijos versija “Premium” siūlo USB, AUX, “iPod” jungtis ir navigatorių su atbulinės eigos kamera. Sėdynės nepasižymi geru šoniniu prilaikymu.

Bazinis modelis Vokietijos rinkoje kainuos 15 tūkst. eurų. Neabejotinas naujojo Hyundai vienatūrio privalumas bus penkerių metų garantija.

Tai mums patinka
Neįtikėtinas erdvės pojūtis – kai automobilis yra toks mažas funkcionalumas ir kokybiškos apdailos medžiagos išties džiugina.

To mums trūksta
Stabilumo – greitai įveikiant posūkius kėbulas gerokai pasvyra. Važiavimo malonumą gadina ir dirbtinai veikianti vairo sistema.
Tai mus nustebino

Keistas dviejų sistemų derinys – jei “Start&Stop” sistema leidžia taupyti degalus, tai kietųjų dalelių filtras – nelabai.
Išvada
Tie, kas mano, kad Venga ir ix20 yra beveik identiški – labai klysta. Iš tiesų šie su automobiliai skiriasi ne tik žibintų, buferių forma ir ženkliukais ant variklio dangčio. Dėl geresnės įrangos, kokybiškesnės apdailos ir  komfortiškesnės pakabos ix20 labiau skirtas reikliems pirkėjams.

Įvertinimas 4 ★ iš 5

Techniniai duomenys
Variklis – turbodyzelinis R4/16

Darbinis tūris – 1396 cm3

Maks. galia – 90 AG esant 6000 aps./min.

Maks. sukimo momentas – 220 Nm esant 1750–2750 aps./min.

Varantieji ratai – priekiniai

Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) – 5/4,2/4,5 l/100 km

Maks. greitis – 167 km/h
0–100 km/h – per 14,5 s

CO2 – 114 g/km
Bagažinės talpa – 440–1486 l

Automobilio masė/kraulumas (kg) – 1270/530

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.23