Daugeliui vairuotojų tikrai patinka komfortiški automobiliai. Tik kaip pamatuoti atrodytų nepamatuojamą dalyką. Mes tai atlikome ir išrinkome komforto karalių.
Teste dalyvavo:
BMW X5 xDrive 30d
Nuo 203 800 Lt
BMW 525d
Nuo 160 600 Lt
VW Golf 1.4 TSI
Nuo 57 524 Lt
Audi A8 4.2 FSI
Nuo 320 420 Lt
Citroen C5
Nuo 82 900 Lt
VW Golf 1.4 TSI DCC
Nuo 60 404 Lt
Opel Meriva 1.4 EcoFlex
Nuo 48 742 Lt
Mercedes S 600 L
Nuo 551 058 Lt
Citroen DS 20 Pallas
Apie 52 000 Lt
Testo kriterijai
PAKABA. Šiuo atveju žiūrėta kaip automobilio pakaba elgiasi važiuojant greitkeliu, nelygiais užmiesčio keliais ar mieste.
SĖDYNĖS. Čia labai svarbu įvertinti ar sėdėti automobilyje patogu, ar sėdynės tinkamo dydžio ir gerai reguliuojamos.
TRIUKŠMAS. Prietaisų išmatuotas keliamas triukšmas ir tas, kurį girdi žmonės – du skirtingi dalykai. Šiuo atveju verti abu.
FUNKCIONALUMAS Ką siūlo klimato sistema? Ar ją valdyti labai sudėtinga? O gal lipant į vidų ar išlipant iš mašinos reikia rangytis kaip gyvatei?
KOKYBĖ. Automobilis – tai gyvenamasis kambarys ant ratų. Jis turi būti jaukus ir su gausybe vertingų, malonių akiai dalykų.
Keistas dalykas ta žmogiškoji prigimtis. Atrodytų, kad mąstome protingai, bet kuomet ateina laikas veikti, pasielgiame nelogiškai. Gyvenime taip nutinka ganėtinai dažnai – net ir perkant automobilį. Prieš išsiruošdami į naujų automobilių saloną ar turgų, žmonės galvoja, kad reikia pirkti mažai degalų naudojantį, talpų, nebrangų ir komfortišką automobilį. Tačiau atėjus laikui apsispręsti, daugeliui pirkėjų galvą susuka nelemtas žodis sportiškumas. Žmogus žiūri, kad automobilis turėtų kietesnę pakabą – geriau įveiks posūkius, didžiulius ratus – taip atrodys “kiečiau”, o jei gale kabo du kulkosvaidžius primenantys duslintuvo antgaliai – visiškai pametama galva. Jei piniginė leidžia, toks automobilis kaip mat atsiduria pirkėjo kieme. Po kurio laiko žmogus tikriausiai prisimena, kad norėjo pirkti komfortišką, o nes sportišką automobilį, bet šaukštai jau būna po pietų.
Komfortą sunku išmatuoti, bet įmanoma
O kas gi yra tas komfortas? Iš tiesų, atsakymas nėra toks jau paprastas, nes reikia nemažai patirties ir dar daugiau jausmo, kad sugebėtum išsirinkti komfortišką automobilį. Juk matavimo prietaisais komforto tikrai nepamatuosi. Todėl ieškodami atsakymo, kuri mašina komfortiškesnė, kolegos vokiečiai nusprendė įvertinti tokius dalykus, kaip pakabą, sėdynes, triukšmą salone, kokybę ir t.t. Tam buvo atrinkti devyni labai skirtingi šiuolaikiniai automobiliai ir vienas senukas – Citroen DS 20 Pallas. Kuris iš jų labiausiai lepina vairuotoją ir keleivius bei galiausiai iškovojo komforto karaliaus karūną?
Mindaugas Malinauskas
Pakaba
Sėdynių minkštumas priklauso nuo pakabos darbo. Tai tiesa, bet tik iš dalies. Juk bet kuriuo atveju pakaba turi labai didelę įtaką automobilio komfortui. Geriausiai šią užduotį išsprendė S klasės Mercedes kūrėjai. Dėl aktyvios kėbulo kontrolės sistemos (ABC) net ir prasčiausiais keliais 600-asis “mersas” važiuoja itin komfortiškai. Keleiviai nejaučia beveik jokių nepatogumų. Audi A8 negali lygiuotis į S klasės Mercedes, nors ir turi pneumatinę pakabą bei kitą rafinuotą įrangą. Šis automobilis į menkus smūgius reaguoja lengvai sudrebėdamas. Žinoma, katastrofos nėra, tačiau Audi A8 nevažiuoja taip maloniai, kaip Mercedes S 600 L.
BMW 525d dar kartą įrodo, kad komfortiška kelionė įmanoma ir be gausybės įvairiausių elektroninių pagalbininkų – pakanka iš paprasčiausių amortizatorių. “Penktuko” priekyje garantuojamas toks pats komfortas kaip ir Audi A8 modelyje. Tik gale ne taip gerai. Malonų siurprizą pateikia ir BMW X5, kuris dar kartą įrodo, kad ir dideli SUV gali važiuoti ganėtinai komfortiškai. Panašų komforto lygį siūlo ir Citroen C5 pakaba. Šis prancūzų automobilis už pakabos darbą gavo tokį patį įvertinimą, kaip ir bavarų visureigis. Skirtumas tarp jų tas, kad prancūzas maloniau rieda mieste ir užmiestyje, o BMW – didesniu greičiu autostradoje.
Dar vieną netikėtumą pateikė Citroen DS 20 automobilis. Senukas prastais kelias rieda tikrai labai komfortiškai. Žinoma, kėbulo svyravimai įveikiant posūkius – per didelis, tačiau pakaba gera. Pasirodo, kad prancūzų senuko pakaba netgi geresnė už naujų vienatūrių VW Sharan ir Opel Meriva pakabas. Autostradoje VW Sharan leidžia sau didelius vertikalius judesius, o važiuojant blogais keliais keleiviai pamėtomi aukštyn žemyn. Visą tai dar stipriau juntama mažesnėje Opel Meriva. Net kietoką pakabą turintis Dacia Duster pasižymi komfortiškesne kelione nei ką tik minėtas Opel Meriva vienatūris. Kietoką pakabą turi ir populiarusis VW Golf VI, tačiau kelio nelygumus jinai suvalgo labai neblogai. Įdomu ir tai, kad be įprasto VW Golf teste dalyvavo ir lygiai toks pats automobilis tik su adaptyvia pakabos reguliavimo sistema DCC. Pasirinkus “Comfort” (komfortas) režimą, ši sistema puikiai sugeria ir kelio duobes ir paslepia didesnių (17 colių) ratų trukumus. Atrodytų smulkmena, bet maloni.
Suderinimo klausimas
Gera pakaba – kaip gera sekretorė. Ji tinkamai informuoja vairuotoją apie kelio nelygumus ir užtikrintai juos “suvalgo”. Ir niekam geriau už S klasės Mercedes tai padaryti nepavyksta. O štai naujuosiuose vienatūriuose išryškėja konfliktas tarp važiavimo komforto ir dinamikos. Laimi dinamika, bet ne komfortas.
„AutoBild Lietuva” 2010 Nr. 18
Miestas | Užmiestis | Autostrada | Bendras įvertinimas | Vieta | |
Mercedes S 600 L | 10 | 9 | 9 | 28 | 1 |
Audi A8 4,2 FSI | 8 | 9 | 8 | 25 | 2 |
BMW 525d | 7 | 8 | 7 | 22 | 3 |
BMW X5 xDrive 30d | 7 | 7 | 7 | 21 | 4 |
Citroen DS 20 | 8 | 8 | 5 | 21 | 4 |
VW Golf 1,4 TSI | 6 | 6 | 7 | 19 | 6 |
Citroen C5 | 6 | 7 | 5 | 18 | 7 |
VW Sharan 2,0 TDI | 5 | 6 | 6 | 17 | 8 |
Dacia Duster 1,6 16V 4×4 | 4 | 5 | 5 | 14 | 9 |
Opel Meriva 1,4 EcoFlex | 3 | 5 | 4 | 12 | 10 |