Dar visai neseniai vienatūriai buvo gana dideli automobiliai. Neretai jų ilgis siekdavo 4,5 ir daugiau metrų. Kaip žinia, laikas, mados ir tendencijos nestovi vietoje. Nūnai europiečiai mielai renkasi itin kompaktiškus vienatūrius – tokius, kaip šis testo trejetas.
Gali būti sunku patikėti, tačiau jų ilgis siekia vos nuo 4,07 iki 4,29 metro. Išties itin kompaktiški automobiliai. Be to, siekdami išsiskirti, jie labai savotiškai vilioja pirkėjus: Kia Venga – nuosaikumu, Citroen C3 Picasso – drąsiu dizainu, o Opel Meriva – netradiciškai atsidarančiomis galinėmis durelėmis.
Tai jie siūlo
Išvydus naujajį Opel Meriva, domesį labiausiai patraukia į kitą pusę nei įprastai atsidarančios galinės durelės. Ar toks sprendimas pasiteisina? Be jokios abejonės, taip. Pavyzdžiui, pro taip atsidarančias dureles daug patogiau įtaisyti vaikišką kėdutę ar įsiropšti ant galinių sėdynių. Džiugina naujasis Meriva ir patogiomis, erdviomis priekinėmis sėdynėmis bei puikiai įrengta vairuotojo darbo vieta, kuri primena giminaičius Astra ir Insignia. Net susidaro įspūdis, kad per klaidą įsėdai į aukštesnės klasės automobilį.
Glumina tik daug mažų klavišų centrinėje konsolėje. Gerų žodžių nusipelno ir Opel Meriva kasdienių poreikių tenkinimas. Tam pasitarnauja į tris dalis padalinta galinė sėdynė, kurios abi šonines dalis galima pastumti pirmyn arba atgal bei nulenkti į priekį. Praktiškam vairuotojui tokie sprendimai tikrai patiks.
Garsusis tapytojas Pablas Picasso, davęs vardą prancūzų automobiliui, tikrai džiaugtųsi jo linksmu, kubo formas atkartojančiu dizainu. Juk tapytojas pasaulyje žinomas kaip vienas kubizmo kūrėjų. Nenuostabu, kad ir C3 Picasso dizaine apstu minėtų formų. Modernumu alsuoja ir prancūzų vienatūrio salonas, kurio skaitmeninis prietaisų skydelis nuo vairo perkeltas virš centrinės konsolės.
Įsitaisyti ant minkštų, aukštokai įmontuotų priekinių C3 Picasso sėdynių išties labai malonu. O štai galinės sėdynės šiek tiek nuvilia, mat prancūzų automobilis gale siūlo mažiausiai vietos tarp testo dalyvių. Aukštesniems nei 1,8 m ūgio žmonėms čia bus ankšta. Vis dėlto puiku, kad galines sėdynes galima pastumti pirmyn arba atgal ir keisti atlošų palinkimo kampą.
Trumpiausias, vos iki 4,07 m išstypęs Kia Venga siūlo stebėtinai erdvų saloną. Ant priekinių korėjiečių vienatūrio sėdynių erdviau nei C3 Picasso modelyje, o ant galinių be didesnio vargo įsitaisys ir suaugę asmenys. Salono dizainas nieko įmantraus, iš koto verčiančio nesiūlo, tačiau kietas pilkas apdailos plastikas tikrai nedžiugina.
Taip jie važiuoja
Dėl galingiausio 1.6/125 AG variklio Kia Venga startuoja labai energingai, tačiau padidinus sūkius, motoras pradeda garsokai griaudėti. Mažasis korėjiečių vienatūris turi gana kietai sureguliuotą pakabą. Tai ypač gerai juntama važiuojant duobėtu keliu. Vangiausiai į vairuotojo komandas reaguoja 1.6/120 AG C3 Picasso variklis. Pliusų neprideda ir tai, kad dailus prancūzas testo metu sunaudojo daugiausiai degalų – vidutiniškai 7,4 l/100 km. Neįtikina ir klampus valdymas bei stringantis pavarų perjungimas. Citroen C3 Picasso gali pradžiuginti prancūzų automobiliuose jau tradicija tapusia minkštokai sureguliuota pakaba.
Koks turėtų būti šiuolaikinis motoras, demonstruoja Opel Meriva. Turbininis 1.4 variklis, kurio galia – 120 AG, pasižymi puikia trauka, dirba tyliai ir sunaudoja mažiausiai degalų – vidutiniškai vos 6,7 l/100 km. Maloniai nuteikia ir harmoningai sureguliuota Opel Meriva pakaba: ji nei per kieta, nei per minkšta.
Tiek jie kainuoja
Daugelis mūsų skaitytojų tikriausiai pagalvojo, kad pigiausiai tarp šios trijulės kainuoja Kia Venga. Tai netiesa. Mažiausiai pinigų teks atseikėti pasirinkus Opel Meriva, kurios kaina su testuotu varikliu – nuo 51 875 Lt. Kiti du konkurentai brangesni, bet labai nedaug – vos pusantro tūkstančio litų. Kia Venga kainuoja nuo 53 290 Lt, o Citroen C3 Picasso – nuo 53 490 Lt.
Akivaizdu, kad kainų skirtumas tarp šių vienatūrių juokingai mažas, todėl, kurį automobilį rinktis, gali padėti apsispręsti, pavyzdžiui, garantija. Tokiu atveju nepralenkiamas lieka Kia Venga modelis, kurio pirkėjui suteikiama septynerių metų arba 150 tūkst. km ridos garantija. Panašiai siūlo ir prancūzai – penkerius metus ir tuos pačius 150 tūkst. km. O štai Opel Meriva tarp konkurentų turėtų jaustis nejaukiai – gamintojai jam suteikia tik dvejų metų be ridos apribojimo garantiją.
Galutinis įvertinimas
Opel Meriva – 378 taškai
Puikus pasirodymas. Opel Meriva džiugina erdviu salonu, tyliu, mažai degalų naudojančiu varikliu, komfortu ir puikia kaina.
Kia Venga – 361 taškas
Tai taip pat puikus pasirinkimas. Korėjiečių vienatūris siūlo gana erdvų saloną ir žvalų variklį. Truputį labiau erzina tik nesubalansuota pakaba.
Citroen C3 – 346 taškai
Prancūzo dizainas palieka geriausią įspūdį, be to, tai irgi gana praktiškas vienatūris. Šiek tiek nuvilia tik erdvės trūkumas ant galinių sėdynių.
Išvada
Šie trys maži vienatūriai nuobodulio tikrai neįvarys. Be praktiškų sprendimų, gana erdvių salonų, taupių ir galingų variklių, automobiliai siūlo ir gerą dozę puikios nuotaikos. Pavergia ir tai, kad visi jie nebrangūs. Kurį rinktis, turėtų spręsti pats pirkėjas: Opel – praktiškiausias, Kia – siūlo ilgiausią garantiją, o Citroen – žaviausią išorę.
Mindaugas Malinauskas
„AutoBild Lietuva“ 2010 nr.17