Labiausiai gendantys II dalis

Pirma dalis

Yra nemažai vairuotojų, kuriems apsilankymas techninių apžiūrų centre prilygsta pačiam sunkiausiam  gyvenimo išbandymui. “Auto Bild” pristato automobilių-griuvenų sąrašą – tai tokie modeliai, kurie turi daugiau trūkumų nei privalumų.

Renault Kangoo: pilna trūkumų “dėžutė”

Kaina – 15 800 Lt
Gamybos metai – 2002
Rida  -155 000 km

“Automobilis turi trūkumų,” – įspėjo mus pardavėjas. “O kuris Kangoo jų neturi?” – pagalvojome mes. Šis prancūzas dažnai yra nuolat eksploatuojamas tarnybinis didelės įmonės automobilis ar smulkaus verslininko krovinių išvežiojimo mašina. Deja, ši “konservų dėžutė” dažnai turi rimtų trūkumų. Taip rašoma ir 2010 metų techninės apžiūros ataskaitoje. Joje  šis nedidelis komercinis modelis užima paskutines vietas. Kokios dažniausios Kangoo problemos? Pirmiausia – tai itin nejautri vairo sistema. Antra, techninės apžiūros specialistai  nurodo, kad iš variklio ir pavarų dėžės nuteka alyva. Trečia, rūdija stabdžių diskai, nes prancūzai šiems diskams pagailėjo rimtesnio metalo. Ir ketvirta, per techninę apžiūrą aptikta  daug priekinės pakabos trūkumų – būna, kad net lūžta kai kurių Kangoo spyruoklės.

Negi šis Renault modelis yra toks beviltiškai blogas? Ne visai. Kiauryminio prarūdijimo atvejus techninės apžiūros specialistai diagnozuoja palyginti retai, tačiau paviršinis rūdijimas  pasitaiko dažnai: “Auto Bild” ilgalaikio testo dalyvis buvo pradėjęs rūdyti praėjus vos dvejiems metams po jo pirkimo. Daugelyje naudotų automobilių rūdys pirmiausiai plinta ties  variklio skyriaus kraštais ir durelėmis. Neretai pradeda streikuoti šio modelio saugos oro pagalvių elektronika – tai didelis šio modelio trūkumas.

Įvertinimas – ** iš 5

Fiat Punto

Kaina –  3400 Lt
Rida – 100 000 km

O dabar pasidomėkime itališkuoju Fiat Punto, pagamintu 1998 metais ir nuvažiavusiu 100 000 km, už kurį prašoma 3400 Lt. Ar tokį automobilį verta pirkti? Tik tokiu atveju, jei jūsų  geriausias draugas – mechanikas. Pats pirmasis Punto (1993–1999 m.) techninės apžiūros ataskaitose užima gana prastą vietą, kas trečias vienuolikos metų modelis nepereina  techninės apžiūros. Priežastys – nutekanti alyva, stringantis rankinis stabdys, sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės, rūdijantys dauguma pagrindinių mazgų ir išmetamųjų dujų sistema.  Tad jei jūsų draugas yra geras mechanikas, už nedidelę pinigų sumą jis galės paremontuoti Punto.

Įvertinimas – ** iš 5

Mini

Kaina  – 22 400 Lt
Rida  – 100 000 km

BMW koncerno gaminamas Mini – tarsi kokia prabangi rankinė: ji graži ir brangi, bet tik kol nauja. Vėliau, pereinant techninę apžiūrą, šio modelio įvaizdis suprastėja. Po septynerių metų beveik 23 proc. visų Mini jos nepereina iš pirmo karto. Labai rūdija šio anglų “ligonio” išmetamųjų dujų sistema, stringa rankinis stabdys, anksti susidėvi stabdžių diskai, prastai veikia stabdžiai, iš variklio sunkiasi alyva. Tai konstatuoja techninės apžiūros specialistai. O kas nervina vairuotojus: “Chrysler” koncerno 1.6 varikliai ne tik praleidžia alyvą, jie ją dar  ir ryja. Be to, genda daugelio Mini modelių pavarų dėžė, sėdynės tiesiog sulūžta, o bagažinės dangtį apninka rūdys.

Įvertinimas – ** iš 5

Peugeot 407

Kaina  -23 800 Lt
Rida – 120 000 km

Girgždantis vėjo malūnas… Ne, tai automobilis, skleidžiantis panašius girgždesius. Mat barška priekinė 07 modelio pakaba. Peugeot 407 parduodamas nuo 2004 metų ir jau užkliuvo  pereidamas techninę apžiūrą. Po trejų metų 12 proc. visų patikrintų 407-ųjų nepereina techninės patikros. Dažniausiai užkliūva nepatikima priekinė pakaba ir ratų guoliai. Be to,  techninės apžiūros specialistai neretai priekaištauja dėl per didelių alyvos sąnaudų, prastai stabdomų galinių ratų ir susidėvinčių stabdžių diskų. Todėl sakoma, kad prieš perkant  Peugeot 407, jį būtina itin kruopščiai apžiūrėti. Juk negalima uždrausti pirkti šio modelio, kai jo kaina tokia nedidelė…

Įvertinimas – *** iš 5

VW Sharan

Kaina – 9500 Lt
Rida – 100 000 km

Atsiprašome, kad tokį rimtą prekės ženklą kaip “Volkswagen” sutrinsime į miltus. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie Sharan automobilio dvynius – Seat Alhambra ir Ford Galaxy. Visų  jų konstrukcija identiška. Pradėkime nuo važiuoklės. Pakabai ir valdomumui 1,8 tonos automobilio svoris yra aiškiai per didelis. Tad nenuostabu, kad pakaba, amortizatoriai, įvairūs  guoliai ir vairo sistema dažnai genda. Be to, rūdija stabdžių vamzdeliai ir įtrūksta žarnelės. Po atnaujinimo Sharan tapo viso labo tik šiek tiek geresnis.

Įvertinimas – ** iš 5

Išvada

Iš “Auto Bild” techninės apžiūros ataskaitų kiekvienais metais sužinome labai daug naudingos informacijos apie nenaujus automobilius. Pasirodo, yra tokių mašinų, kurios jau nuo pat pradžių laikomos nevykusiomis. Kia Carnival – vienas tokių. Prie šio naudoto korėjietiško vienatūrio geriau nekišti nagų, nors jo kaina ir būna viliojanti.

Techninės apžiūros kontrolieriai visada jame randa kokių nors trūkumų, o remontuoti šį vienatūrį nėra pigu. Nauja svarbi šių metų TUV ataskaitos žinia yra ta, kad nemaži trūkumai aptinkami ir trejų metų amžiaus automobiliuose, kurie dar neturėtų gesti. Pavyzdžiui, Peugeot 407 arba Chrysler PT Cruiser vairuotojų šis faktas tikrai nepradžiugins, veikiau  pašiurpins. O Mini mažylis įrodo, kad brangus ne visada reiškia geras.

„AutoBild Lietuva“ Nr.10 2010