Vasarą pasitaiko dienų arba net ir savaičių, kai karščio automobilyje dažnai neįmanoma ištverti. Įsėdę į savo mašiną, dažnai pasijuntame kaip saunoje. Viduje temperatūra siekia 60 laipsnių. Todėl reikia žinoti, kad karščiui geriausia iš karto užkirsti kelią ir vos tik pradėjus važiuoti vėsinti saloną.
Tinkamoje vietoje pastatyti automobilį
Po dideliais medžiais būna šešėliai. Pastačius automobilį tokioje vietoje temperatūra salone pakyla net 15 laipsnių mažiau. Jeigu nematyti jokio natūralaus šešėlio, pastatykite savo automobilį taip, kad saulė šviestų į jo galą, tada priekyje temperatūra nebus tokia varginanti.
Prieš pradedant važiuoti reikia isvėdinti
Automobilyje baisi kaitra? Tokiu atveju iš karto nesėskite ir nevažiuokite, o atidarykite visas dureles ir pravėdinkite saloną. Galioja tokia taisyklė: jeigu temperatūra mašinoje pakyla nuo 22 iki 37 laipsnių, tai avarijos rizika padidėja 30 procentų.
Apsaugokite nuo saulės
Kova su kaitra neturi kainuoti itin daug: saulės spindulius atspindinčią sidabrinę foliją, skirtą priekiniam stiklui, galima įsigyti daugelyje prekybos centrų. Ši folija, kurią prilaiko vadinamieji lipukai, padės vidaus temperatūrai išsilaikyti mažesnei.
Tinkamai kondicionuoti
Įveikiant pirmuosius kilometrus galioja taisyklė: kondicionierių įjungti visu pajėgumu naudojant salono orą. Po penkių minučių vidaus oro cirkuliaciją perjungti į oro įsiurbimą iš lauko. Per didelė vėsa – nesveika, todėl salone geriausia palaikyti 20–22 laipsnių temperatūrą.
Vėdinti be skersvėjo
Jūsų automobilis neturi kondicionieriaus? Tokiu atveju važiuodami atidarykite galinius langus. Važiavimo sukeliamas vėjas išpūs iš automobilio užsistovėjusį karštį.
Šaltų gėrimų vežimas
Automobilinis šaldytuvas leidžia gerimus ir maisto produktus išlaikyti šaltus. Jame palaikoma temperatūra gerokai mažesnė nei aplinkos.
Tinkamai apsirengti
Oi! Mūvint trumpikes atsisėsti ant karštos odinės sėdynės gali būti skausminga. Pakankamai ilga, lengva apranga, pavyzdžiui, iš medvilnės, saugo nuo karštų sėdynių. Beje: su įsispiriamomis basutėmis važiuoti nedraudžiama, tačiau įvykus avarijai į tai gali būti atsižvelgta kaip į didžiulį aplaidumą.
Patikrinti kondicionieriaus sistemą
Kondicionieriai turi būti reguliariai tikrinami, nes freonas laikui bėgant dingsta. Kadangi ši priemonė dar sutepa ir judančias detales, jos nebuvimas gali sukelti kondicionieriaus kompresoriaus gedimus. O šios detalės remontas nepigus.
„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.16