Problemos su Tojotų akceleratoriaus pedalu, su tuo susiję eismo įvykiai nuskambėjo plačiai. Kompanijai teko atšaukti virš 8 milijonų automobilių visame pasaulyje. Markės vardas – ir kompanijos balansas – patyrė ko gero skaudžiausią nuostolį savo istorijoje.
Tačiau paskutiniai JAV Transporto departamento tyrimų rezultatai leistų galvoti, kad Toyota kaltė galbūt gerokai mažesnė, nei manyta.
Kaip buvo skelbta, staigaus ir netikėto automobilio greitėjimo priežąstimi galėjo būti slystelėjęs grindų kilimėlis, užblokuojantis akceleratoriaus pedalą. Toyota šią problemą pripažino ir masiškai šalino.
Tačiau JAV atsirado nuomonė, palaikyta tame tarpe paties transporto ministro, kad priežąstis iš tikrųjų rimtesnė. Įtarta, kad kaltos neteisingai suprojektuotos elektroninės akceleratoriaus valdymo schemos, ir kad netgi kompanija tai žino, tačiau slepia. Į tyrimą ruoštasi įtraukti JAV Nacionalinę mokslų akademiją ir netgi NASA.
Tačiau preliminarios Transporto departamento išvados kol kas rodo kai ką kitą. Pirma, kaip praneša Wall Street Journal, kol kas nerasta požymių liudijančių apie elektroninius defektus.
Antra, iš 75 tiriamų atvejų kol kas tiktai viename neginčijamai kaltas kilimėlis. Šio įvykio, kada Lexus EX350 nevaldomai pagreitėjo, metu žuvo Kalifornijos kelių patrulis. Kaip minėta, Toyota tai pripažino.
Toliau – dar daugiau. Tiriant automobilių eletronikos užfiksuotus įrašus, aiškėja, kad daugeliu atveju įvykio metu akceleratorius buvo pilnai nuspaustas – tačiau stabdžių pedalas visiškai nepaliestas. Tai leidžia įtarti, kad vairuotojai tiesiog spaudė klaidingą pedalą. Ką gi, ne taip jau ir neįtikėtina..
Kadangi tyrimai dar nebaigti, oficialaus valdžios atstovų komentaro dar nėra.
www.auto-bild.lt