Alfa Romeo pasiruošusi padaryti viską, kad naująją Giulietta lydėtų sėkmė. Ar tai ne tušti žodžiai ir italams gali nusišypsoti laimė, padės išsiaiškinti 1 serijos BMW.
Palaužta, bet ne sugniuždyta, patyrusi nokautą ir likusi gulėti ant žemės? Niekada. Tik jau ne Alfa Romeo. Tik ne Bella Macchina (gražioji mašina) – italų automobilių kultūros siela, kuri užtemdo protą ir pavergia širdį. Akivaizdu, kad sena meilė nerūdija, o jos vardas – Giulietta.
Šį kartą, kaip ir prieš daugelį metų, laukia klasikinė dvikova: Alfa Romeo prieš BMW. Per ilgą šių dviejų automobilių gamintojų istoriją Alfa Romeo ne kartą buvo nušluosčiusi nosį ir laimėjusi “Auto Bild” testą prieš BMW. Bene įžymiausios kovos buvo šios: Alfa Romeo Giulia TI prieš BMW 1800 ti, Alfa Romeo Giulia Super prieš BMW 2002 ar Alfa Romeo Alfetta prieš BMW 520i. Visas jas laimėjo būtent italų automobiliai.
Bet sėkmė – kaprizinga ponia. Po kurio laiko jinai pradėjo stipriau šypsotis BMW mašinų gamintojui – pirkėjai tiesiog apgulė Vokietijoje esančius BMW salonus. Tuo metu Alfa Romeo automobilių pardavėjai sėdėjo priešais negyvas kambarines gėles, nes taupymo sumetimais patalpose buvo išjungtas šildymas – čia pirkėjai pasirodydavo vis rečiau. Tokie skaudūs likimo smūgiai privertė italus imtis neatidėliotinų, veiksmingų priemonių. Ir štai pasirodo naujasis Alfa Romeo modelis – Giulietta, kuris nusiteikęs itin ryžtingai kovai.
Nauja važiuoklė, naujas variklis ir nauja kokybė – šiais dalykais puikuojasi Giulietta, tačiau giliai viduje slypi jos legendinių ainių dvasia. Italo iššūkį priima baltai mėlynu ženklu pasipuošęs 1 serijos BMW. Į dvikovą stoja du ganėtinai panašūs, bet kartu ir skirtingi automobiliai. Jų ratus suka vienodos galios (po 170 AG) benzininiai varikliai, tačiau italai į Giulietta montuoja širdutę su turbina, o vokiečiai – tiesioginio įpurškimo sistemą. Be to, vienodos galios varikliai suka skirtingus ratus. Giulietta į priekį iriasi varoma priekinių, o BMW pirmukas – galinių ratų. Įdomu?
Tęskime. Giulietta gamintojai tęsia italų dizaino tradicijas, bet tuo pačiu jas ir tobulina: naujasis modelis ilgesnis, platesnis ir aukštesnis už 1 serijos BMW bei dėmesį pavergia dailia nosyte. Kaip ir kiti Alfa Romeo modeliai, Giulietta “pasodinta ant dietos”, t.y. sveria mažiau, negu jos pirmtakas Alfa Romeo 147 – vos 1365 kg. BMW pirmukas sveria 10 kg daugiau.
Giulietta viduje dėmesį patraukia stilingas, geros kokybės prietaisų skydelis, kuriam nebūdingas Alfa Romeo charakteris. Bet tai veikiau privalumas, nei trūkumas, nes klasikinis stilius jau nebemadingas. Aukštiems žmonėms priekinės Giulietta sėdynės per trumpos. Galinių sėdynių sėdimoji dalis taip pat per trumpa, bet jos suaugusiems visgi tinka ko nepasakytum apie galines pirmuko sėdynes. Akivaizdu ir tai, kad italų automobilyje kojoms erdvės daugiau negu vokiečių mašinoje.
Bet laikas grįžti prie pagrindinių dalykų, t.y. ar naujoji Giulietta verta legendinių ainių vardo, ar širdį drasko ir nuvilia buka vairo sistema, silpnais stabdžiais ir blogai suderinta važiuokle?
“MultiAir” sistema suteikia daugiau galios ir taupo degalus
Pirmas įspūdis išvažiavus automobiliu į kelią yra toks: panašu, kad viskas bus gerai. Mažo darbinio tūrio (1,4 l) turbininis variklis silpnokai
startuoja, bet greitai atsigauna. Malonu stebėti, kaip 1,4 l motoriukas pradeda dirbti, godžiai siurbia orą ir noriai varo automobilį į priekį. Taip plušėdamas dar ir simpatiškai ūžia. Tik pasiekus didelį apsisukimų skaičių pasigirsta aidintis gaudimas. Ir vis dėlto motoras vertas Alfa Romeo vardo. Verta paminėti ir tai, kad Giulietta variklis turi naują “MultiAir” sistemą, kuri matuoja oro tūrį cilindruose bei palaiko pastovų slėgį. Visą tai įgalina padidinti variklio darbą ir drauge su “Start-Stop” sistema padeda taupyti degalus. Juk 100 km/h greitį vos per 7,8 s pasiekianti Giulietta vidutiniškai sudegina 5,8 l benzino.
BMW 120i daugiau suvartoja degalų (6,6 l/100 km), nors turi tiesioginio įpurškimo ir “Start-stop” sistemas. Ne itin džiugiai nuteikia ir tai, kad smagiau įsibėgėjant tenka uoliai didinti apsukų skaičių. Be to, sukimo momentas mažesnis nei Giulietta modelyje, todėl dažniau reikia perjungti pavaras. Visa tai tikrai neteikia gamintojų žadamo važiavimo malonumo.
Kur kas netikėčiau, kad ženkliai didesnį važiavimo malonumą garantuoja naujasis Alfa Romeo modelis. Žinoma, taip yra ne vien dėl ką tik išgirto variklio. Pasirodo, kad italai tiesiog fantastiškai suderino Giulietta važiuoklę – automobilis neįtikėtinai tiksliai įveikia posūkius. Priekiniai ratai puikiai sukimba su kelio danga. Dar labiau pradžiugina ir tai, kad kitiems Alfa Romeo modeliams būdingas priekinių ratų barškėjimas beveik dingęs. Vietoj to Giulietta važiuoja labai sportiškai – važiuoklė puikiai amortizuoja ir nėra per daug kieta. BMW pirmukas važiuojant per kelio nelygumus supasi pastebimai stipriau, o amortizatoriai kelio dubes “valgo” ne taip skaniai.
Ar gali taip atsitikti, kad italų vidutinio svorio boksininkas paguldys ant menčių bavarų čempioną? Gal taip ir neįvyks, bet faktas kaip blynas – keletą stiprių ir skausmingų smūgių BMW pirmukas nuo italo šį kartą tikrai gavo.
Įvertinimas
Neįtikėtina, bet tiesa. Giulietta teikia daugiau važiavimo malonumo nei BMW 120.
1 vieta – Alfa Giulietta. Greitesnė, ekonomiškesnė, erdvesnė ir komfortiškesnė. Ji taip pat teikia važiavimo džiaugsmą.
2 vieta – BMW 120i. Automobilio valdymas nėra blogas, bet variklis per silpnas. O ir komforto ženkliai per mažai.
Techniniai duomenys
Alfa Giulietta
Variklis – keturių cilindrų, 1368 cm3 benzininis su turbina
Galia – 170 AG esant 5500 aps/.min.
Sukimo momentas – 250 Nm esant 2500 aps./min.
Varantieji ratai – priekiniai
Greičių dėžė – šešių bėgių mechaninė
Įsibėgėjimas 0–100 km/h – per 7,8 s
Maks. greitis – 218 km/h
Vid. degalų sąnaudos – 5,8 l/100 km
Kaina – nuo 77 504* Lt (Vokietijoje. Kokia bus Giulietta kaina Lietuvoje, kol kas nežinoma)
BMW 120i
Variklis – keturių cilindrų, 1995 cm3 benzininis
Galia – 170 AG esant 6700 aps/.min.
Sukimo momentas – 210 Nm esant 4250 aps./min.
Varantieji ratai – galiniai
Greičių dėžė – šešių bėgių mechaninė
Įsibėgėjimas 0–100 km/h – per 7,8 s
Maks. greitis – 224 km/h Vid. degalų sąnaudos – 6,6 l/100 km
Kaina – nuo 95 300 Lt
Mindaugas Malinauskas
„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr. 13