„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus „Regitros“ pateiktus pradinius duomenis, Lietuvoje per 91 d. po pirmojo įregistravimo buvo išregistruoti (bet ne perregistruoti) 1’787 per 2009 m. šalyje įregistruoti nauji lengvieji automobiliai arba 21,6 proc. bendro jų kiekio (iš 8’291 vnt.). Tai reiškia, kad kas penktas naujas automobilis per 91 d. po pirmosios registracijos paliko šalį. Nors reeksporto dalis nėra maža, ji tikrai yra mažesnė nei kartais spėliojama.
Analizuojamu laikotarpiu išregistruoti 1’558 asmeniniai (M1) ir 229 lengvieji komerciniai (N1) automobiliai, t.y. atitinkamai 20,7 proc. ir 29,5 proc. praeitais metais Lietuvoje įregistruoto jų kiekio.
Pagal absoliučias reeksporto apimtis tarp markių užtikrintai pirmavo „Renault“ (605 vnt.), už savęs palikusi „Mitsubishi“ (345 vnt.) ir „Subaru“ (124 vnt.). Tarp modelių nepavejamas buvo „Renault Megane“ (438 vnt.), net kelis kartus aplenkęs „Renault Scenic“ (137 vnt.) ir „Mitsubishi Lancer“ (107 vnt.).
Pagal santykines reeksporto apimtis tarp markių, neskaitant Lietuvoje neatstovaujamų, pirmavo „Isuzu“ (73 proc.), „Renault“ (66 proc.), „Alfa Romeo“ (60 proc.), „Mitsubishi“ (54 proc.) bei „Dacia“ ir „Hyundai“ (po 48 proc.).
Analizuojant pagal įregistravimo mėnesius, reeksportas labiausiai palietė praeitų metų birželį (reeksportuota 35 proc. naujų automobilių), o mažiausiai – sausį (13 proc.). Pagal buvimo registre trukmę naujų automobilių reeksportas 2009 m. pasiskirstė taip: tą pačią dieną – 215 vnt., iki 1 sav. – 571 vnt., 2-4 sav. – 584 vnt., 1-2 mėn. – 69 vnt., 2-3 mėn. – 348 vnt.
Reikia pastebėti, jog šio tyrimo metu buvo analizuojami tik per 91 d. nuo pirmosios registracijos išregistruoti ir nepriregistruoti nauji automobiliai, t.y. jis neapima ilgiau nei 91 d. registre išbuvusių ir tuomet išregistruotų transporto priemonių, tačiau jų kiekis yra nereikšmingas.
Nuo šių metų šis tyrimas atliekamas kas mėnesį.
www.auto-bild.lt