Jau senokai šiaurinė Niurburgringo žiedo kilpa nematė tiek daug sniego kaip šią žiemą. Nepravažiuojama ji buvo net keletą savaičių, tad ramiai sau ilsėjosi nuo įprasto automobilių sukeliamo triukšmo kol…
JAV firmos „Mattrack“ vikšrų sistemą galima pritaikyti bet kuriam visais ratais varomam automobiliui.
…kol vienas amerikietiškų automobilių tiuningavimo specialistas iš Miuncheno Karlas Geigeris nepaskambino Wolfgangui Blaube, mūsų kolegai iš vokiškojo „Auto Bild“ ir nepasiūlė išbandyto jo ką tik perdaryto vikšrinio Hummerio. ”Gilus sniegas plius ir šiaurinės kilpos ypatumai kaip tik tai, ko reikia mano vikšriniam bekelės monstrui,” – tikino K.Geigeris.
Tiek daug sniego Niurburgringe dar niekada nebuvo, vieningai mūsų kolegai tvirtino seniai čia gyvenantys vietiniai žmonės. Sniego danga gero pusmetrio storio, o ten, kur supustyta, siekia net ir visą metrą. Iš saldaus žiemos miego išplėštas budėtojas, dėl ko jo nuotaika gana prasta, nesuvokdamas ką darąs atidaro mums vartus į trasą ir piktai burbteli važiuoti atsargiai. Kodėl, juk be mūsų šiandien čia tikrai nieko daugiau nebus.
Pasirodo, mes klystame. “Būkite atsargus važiuodai Breidscheido atkarpa. Čia kaip tik statoma garso izoliacinė siena,” – vos malonesniu balsu ištaria budėtojas. Išklausę trumpų nurodymų patraukiame savais keliais, aiškiai suvokdami, kad tokiomis sąlygomis pasiekti didelių greičių čia nebus įmanoma.
Viršutinė Hummer H3 dalis – serijinė. Variklis – benzininis V8 5.3/305 AG, keturių pakopų automatinė greičių dėžė. Tačiau tai kas yra žemiau – jau tikra egzotika. Vietoj aliuminio ratlankių su 265 mm padangomis, sumontuoti keisčiausi kūriniai, primenantys buldozerio vikšrus. “Jie neleidžia Hummeriui sniege jaustis bejėgiu,” – sako K.Geigeris.
Jo vikšrinis Rembo įspūdingai tęsi šeimininko duotą žodį: vos tik spusteli greičio pedalą ir guminės grandinės įsirausia į minkštą sniegą, o galingas SUV pajuda pirmyn. Nėra ko stebėtis: juk kiekvienas iš keturių velenų yra 40 centimetrų pločio ir 1,50 metro ilgio, tad susidaro bendras 2,4 kvadratinio metro sukibimo plotas. Be to, dar yra plokštelės, kurios kaip ekskavatoriaus kaušas traiško suledėjusį sniegą ir gerina sukibimą. Taigi kaip sakoma, lyginant su įprastinėmis visureigių padangomis, šios turi išskirtinį protektorių ir atrodo kaip tvirti turistiniai batai.
Mažiau įspūdingas ir šio vikšriaeigio valdymas. Kuo didesnis greitis, tuo mažiau vairas reaguoja į važiavimo krypties keitimą, kurio Hummer mieliau visiškai nepaisytų. Tik sumažinęs greitį pajunti, kad posūkis reikiama kryptimi pavyks sėkmingai. Tiesą pasakius, manevruoti per gilų sniegą šiuo vikšriniu titanu sekasi panašiai kaip važiuojant sniego motociklu.
Žinoma, malonumas, kurį vokietis K.Geigeris ir Austrijos firma “Track Systems” pristato visiems 4×4 automobiliams Europoje, nėra pigus. Ratinio visureigio virtimas vikšriniu kainuoja nuo 8300 eurų (28 658 Lt). Ant mūsų bandyto Hummer H3 sumontuotas komplektas vertas apie 26 tūkst. eurų (89 773 Lt). O leidimas važinėti įprastais keliais? Dar ruošiamas.
Šiaurinė kilpa, tai pasakiška vieta tokiems bandymams. Tiesa, važiuoti daugiau kaip 65 km/h greičiu šiuo vikšriniu kovotoju nelabai pavyksta.
Apie tai, kad šioje trasoje dar būta ir kitų, byloja tik tylūs pėdsakai. Štai prieš pat nosį skersai prabėgęs kiškis, o ten toliau, matyt, būta stirnos, o gal ir šerno? Atsiprašau, bet apie porakanopius mes išmanome gerokai mažiau negu apie “Twinturbo”. Pavažiavus šiek tiek toliau sutinkame sutrikusį ilgųjų nuotolių slidininką. Dar toliau pamatome skydą, įspėjantį apie ribotą 30 km/h greitį – tai ta pati statybų aikštelė, apie kurią minėjo budėtojas. Pašaukiame darbininkams ir leidžiame V8 agregatui piktai užriaumoti. Vyrukai spokso lyg būtų išvydę nusileidusį ufonautų erdvėlaivį. Nustėrusius darbininkus paliekame toli už nugaros ir lyg žiemos pasakoje toliau tęsiame savo kelionė, kurios metu mums tenka ropštis ir į stačius kalnelius, ir įveikti staigius posūkius, ir visu greičiu leistis žemyn.
Pasiekę finišą sustabdome savo chronometrą. Nuo starto prieš 21 kilometrą prabėgo geri trys ketvirčiai valandos. Naujo geriausio asmeninio laiko mūsų kolega šįkart nepasiekė, tačiau naują kitokį malonumą tikrai patyrė. Už šį neįtikėtiną pasivažinėjimą didelis dėkui tiuningo mėgėjui K.Geigeriui ir, suprantama, Niurburgringo žiedo kompanijai. Ypač už jų supratingumą. O už nenuvalkiotas idėjas ir naujoves didelis ačiū naujų krypčių sportininkams – jų ryžtas ir drąsa pastūmėjo ir mus išbandyti kažką nepaprasto ir beprotiško.