„Porsche Cayenne“, arba SUV už prieinamą kainą

Porsche  Cayenne

Ar prabangius visureigius gali įpirkti tik verslininkai bei šešėlinės ekonomikos atstovai? Pasirodo ne! Iki šiol vyravę stereotipai žlunga. Dabar tokie naudoti visureigiai pigūs kaip niekada. Naudotą Porsche Cayenne šiandien galima įsigyti už naujo golfuko kainą.

Savaitgaliais prie savo vasarnamio užmiestyje mėgstantis triūsti Petras yra labai taupus žmogus. Su kurmiais jis kovoja naudodamas česnakus, skruzdžių puolimus atremia be jokių brangių cheminių priemonių. Petras ant skruzdžių takų paprasčiausiai uždeda citrinų žievelių, kurių šie padarėliai bijo kaip maro. Pagaliau atėjo metas, kai Petras pradėjo dairytis naujo automobilio. Tiek metų kruopščiai dirbdamas ir taupydamas jis iš tiesų jo nusipelnė! Gal užsisakyti naują universalą? Deja, naujas automobilis labai greitai nuvertėja. Todėl Petras visai rimtai ėmė mąstyti, kad jam vertėtų rinktis ne Toyota, Ford ar Opel, o… Porsche modelį.
Ir tai visai ne juokai, o rimtas sumanymas – dabar galingą naudotą visureigį, turintį du ratų komplektus ir įvairių komforto priedų galima nusipirkti už naujo VW Golf Plus ar Variant universalo kainą (kuris, nepamirškime, greitai nuvertėja). Pavyzdžiui, tokį, kurį nusižiūrėjo Petras – 340 AG variklį turintį Cayenne S, nuriedėjusį 97 000 km, kuriame nemažai papildomos komforto įrangos. 2004 metais šis naujas visureigis Vokietijoje kainavo per 80 tūkst. eurų (276 tūkst. litų). Dabar, praėjus penkeriems metams, jis tekainuoja 70–80 tūkst. litų, be to, Petras šiais sunkiais krizės laikais dar gali gerokai pasiderėti. O gal geriau būtų jam pasirinkti kurį nors konkurentų modelį – jie taip pat sąlyginai nebrangūs – ypač atplukdyti iš JAV. Deja, ne viskas taip paprasta, kaip iš pirmo žvilgsnio atrodo. Tad šiuo modeliu verta pasidomėti atidžiau, kad nebūtų nemalonių netikėtumų.

Leonas Paplauskas

Bandomasis važiavimas

Pirmasis įspūdis. Cayenne “apautas” žieminėmis padangomis, bet turi ir vasarinių komplektą su lengvo metalo lydinio ratlankiais. Automobilis tamsiai mėlynas, salonas juodos odos, turi navigacinę sistemą, pneumatinę pakabą, kuri, deja, kelia rūpesčių, o apie visus gedimus perspėjama centrinėje konsolėje įtaisytame informaciniame ekrane. Tačiau kas konkrečiai sugedo, gali pasakyti tik Porsche dirbtuvių meistrai. Deja, arčiausiai oficialus šio automobilių gamintojo servisas yra Rygoje. Esantis Vilniuje ir bene vienintelis Lietuvoje turintis originalią Porsche diagnostinę įrangą servisas savo darbo valandą įkainoja 205 litais. Gedimo priežastis gali būti tiek bėdos dėl mechanikos, tiek ir dėl elektronikos. Paaiškėja, kad vienoje iš “Continental” padangų įstrigęs varžtas, o naujas tokio dydžio “batas” (255/55 R18), kainuos “tik” 650 litų.
Važiavimas. Įsipilame 98 markės benzino – už 200 litų pripildome tik pusę 100 litrų talpos bako. Su tiek degalų toli nenuvažiuosi, nes šiam monstrui įveikti100 km atstumą reikia net 22 litrų. Tačiau pajudėjęs nuo šviesoforo jis netrukus visus gatvės lenktynininkus netrukus palieka toli toli.
Ant keltuvo. Naujas Porsche Cayenne Vokietijoje kainavo 80 500 eurų (277 725 litus). Kodėl, matyti iš apačios – nei lašelio alyvos, vaizdelis lyg tai būtų prieš penkerius metus salone daryta nuotrauka. Tačiau ant slenksčių matyti korozijos židinių. Gal buvęs savininkas juos apgadino važiuodamas bekele?

[imagebrowser id=120]

Tai džiugina

4,5 litro galingas V8 variklis tiesiog idealus! Šis “Porsche” konstruktorių sukurtas agregatas savininkui retai kelia problemų. Nutekanti alyva? Nėra! 340 AG motoras labai patikimas, tik, deja, turi nemenką apetitą. Puikios ergonomiškos sėdynės pakeltos aukštai, matomumas nepriekaištingas. Cayenne – milžiniškas visureigis, tačiau važiavimo savybėmis prilygsta sportiniam automobiliui. Posūkius įveikia be problemų, greitkeliu važiuoja stabiliai ir itin dinamiškai.

Tai erzina

Dėmesio, eksploatacinės išlaidos didelės! Tai nėra senas Porsche modelis, todėl jo techninė priežiūra galima tik firminiuose servisuose, kuriuose galioja “Porsche” kainos. Kuomet Cayenne modelis 2003 metais buvo pradėtas gaminti, pasitaikydavo elektronikos sistemų klaidų, todėl priežiūros centruose reikėdavo atlikti diagnostikos patikrinimą. Mūsų patarimas – jei turite galimybę rinktis, geriau venkite modelio, turinčio pneumatinę pakabą, nes jos remontas gerokai patuštins jūsų kišenes.

Išvada

Porsche Cayenne – puikus automobilis, ypač jei turi V8 340 AG motorą. Bet reikėtų nepamiršti nepigios šio automobilio eksploatacijos. Didelės degalų sąnaudos, dar didesnės sąskaitos už remontą ir nepigus draudimas bet kuriam pirkėjui, neturinčiam didelės sąskaitos banke, apsunkins gyvenimą. Ir visai nesvarbu, ar naudotas automobilis bus Cayenne, Touareg, o gal net XC90 – prieš pirkdami gerai pagalvokite, apie jūsų laukiančias nemenkas automobilio eksploatacijos išlaidas!

Šių milžinų kainos taip pat patrauklios

[imagebrowser id=121]

Cayenne privalumai
Prestižinis modelis
Itin kokybiškai surinktas
Praktiškas ir sportiškas

Cayenne trūkumai
Didelės eksploatacinės išlaidos
Lietuvoje nėra atstovybės
Nepatikima pneumatinė pakaba

Techniniai Porsche Cayenne S (2004 m.) duomenys
Ilgis (mm) – 4782
Plotis (mm) – 1928
Aukštis (mm) – 1699
Durų/vietų salone sk. – 5/5
Variklis – benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3) – 4511
Variklio cilindrų sk. – 8
Variklio galia (AG esant aps./min.) – 340/6000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) – 420/2500
Pavarų dėžė – 6/autom.
Maks. greitis (km/h) – 242
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h – 7,2
Degalų bako talpa (l) – 100
Bagažinės talpa (l) min.–maks. – 540–1770
Automobilio masė (kg) – 2465
Padangos (priekinės, galinės) – 255/55 R18
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės – 20,9/11,2/14,9
Kaina (Lt) – 75 000

Porsche Cayenne S (2004 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė                                                              Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.)                            1500
Galiniai žibintai (vnt.)                                 800
Priekinių stabdžių diskai (vnt.)                850
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)    1100
Galinių stabdžių diskai (vnt.)                     650
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)         750
Priekiniai amortizatoriai (vnt.)                 4700
Galiniai amortizatoriai (vnt.)                     4700
Priekinis sparnas                                              2000
Nauja “Tiptronic” greičių dėžė             ~30000

„Autobild Lietuva“, 25/2009