Paaiškėjo konkurso „Metų automobilis 2010” finalinis septynetukas

Septyni12_07

Septyni predendentai į Lietuvos „Metų automobilio 2010” karūną jau žinomi. Konkurso vertinimo komisija, išbandžiusi visus 21-ą  jame dalyvaujantį naujausią automobilį, atrinko septynis, kurių kiekvienas nuo šiol lygiomis teisėmis varžosi dėl pagrindinės renginio nominacijos.

Sprendimas po bandymų

Tik nuodugniai išbandžiusi visus 21 konkursui pateiktą automobilį dešimties automobilizmo temomis rašančių žurnalistų vertinimo komisija ryžosi paskelbti septynis finalininkus. Keletui komisijos narių yra tekę dalyvauti konkursui pateiktų automobilių europinėse premjerose ir ten su jais išsamiau susipažinti, tačiau visus pretendentus į Lietuvos „Metų automobilio 2010“ karūną jie dar kartą testavo baigiamojoje bandymų stovykloje, surengtoje lapkričio 27-29 dienomis Trakų apylinkėse.

Visi automobiliai buvo bandomi bendro naudojimo keliais, o visureigiai – ir atskirai  jiems surengtuose testuose sunkesnio pravažumo keliuose ir bekelėje.

Galutinį sprendimą kuris automobilis labiausiai vertas patekti į geriausių konkurso „Metų automobilis 2010” finalinį septynetą komisija priėmė tik kruopščiai išanalizavusi gamintojų bei Lietuvoje dirbančių įgaliotųjų jų atstovų pateiktą informaciją apie bandymuose dalyvavusius modelius, įvertinusi mūsų šalyje teikiamas garantijas, serviso tinklą, aptarnavimo įkainius, eksploatacines išlaidas iki automobilis nuvažiuoja 100 tūkstančių kilometrų, bazinę paties automobilio ir papildomos įrangos kainą.

Bandyti vienodomis sąlygomis

„Metų automobilio rinkimai – itin svarbus įvykis Lietuvos automobilininkams ir mums didelė garbė tapti generaliniu šio renginio rėmėju. Mes suprantame, kaip svarbu išlaikyti renginio tradicijas ir tęstinumą“,  – dar pirmojoje konkurso spaudos konferencijoje kalbėjo didžiausio Vokietijos padangų gamybos koncerno „Continental AG“ marketingo vadovas Baltijos  šalyse Amir Gholibigi.

„Continental AG” konkurso automobiliams pateikė vienodą „apavą” – aukščiausios kokybės padangas, kurios iš gamyklos keliauja ir tiesiai ant naujų automobilių surinkimo konvejerių.

Didelę įtaką bandant konkursui pateiktus automobilius turi ir į jų bakus pilami vienodi kokybiški degalai. Šiemet konkurso dalyviai buvo bandomi vienodais renginio rėmėjos – bendrovės „Alexela“, valdančios apie 30 automatinių degalinių tinklą Lietuvoje, degalais. Šio tinklo degalinėse tiek benzinas, tiek dyzelinas kainuoja bene pigiausiai.

Apsispręsti nebuvo lengva

Net ir po nuodugnių bandymų daugeliui vertinimo komisijos narių priimti galutinį verdiktą kurie iš 21 konkursui pateikto automobilio labiausiai verti būti finaliniame septynetuke, nebuvo lengva.

„Konkurso vertinimo komisijoje esu jau antri metai. Nors šiemet automobilių yra kiek mažiau, tačiau ne ką lengviau atrinkti pačius geriausius. O prasti automobiliai tikriausiai nebegaminami – visi turi didesnių ar mažesnių privalumų. Be to, daugelis automobilių darganotais orais visai kitaip pasirodo lietuviškuose keliuose ir keliukuose. Daugelį automobilių komisijos nariai jau buvo bandę užsienio šalyse, kur paprastai ir orai švelnesni, ir kelių būklė geresnė. Šiek tiek apmaudu, kad kai kurie atstovai dėl šiemet sudėtingų verslo sąlygų negalėjo pristatyti pačių naujausių modelių, kurie, tikiuosi, pasirodys kitų metų konkurse“, – sakė vertinimo komisijos narys, žurnalo „Autocar“ redaktorius Gediminas Petryla.

Jau keletą metų vertinimo komisijoje dirba ir viena dailiosios lyties atstovė – žurnalo „Laima“ redaktorė Gitana Bukauskienė.

„Šiemet tikėtis revoliucinių sprendimų iš automobilių gamintojų, matyt, būtų buvę naivoka. Tad nėra ko kalbėti apie meilę iš pirmo žvilgsnio kuriam nors keturračiam gražuoliui. Teko žvelgti giliau – tam reikalui pasitarnavo intensyvaus darbo bandymų stovykla. Po bandymų paaiškėjo, kad yra automobilių koncernų, kurie  ir sunkmečiu neleidžia sau „pachaltūrinti“ (kalbu apie kelio dievą „BMW 5 Gran Turismo“, „Audi Q5“, „Subaru“ naujienas, „Volkswagen Polo“ ir dar keletą kandidatų),  kiti sunkmetį bando išgyventi šiek tiek sukdami uodegą – ryškių kokybinių pokyčių, kad ir kaip geranoriškai buvau nusiteikusi, įžvelgti nepajėgiau. Tačiau labiausiai džiaugiuosi, kad atradau tobulą automobilį šiuolaikinei moteriai. Bet apie tai – per baigiamąjį vakarą…“, – visų paslapčių kol kas nelinkusi atskleisti G. Bukauskienė.

„Šiemet rinkimai buvo savotiški tuo, kad mano subjektyvia nuomone į septynetuką pretendavo tik 12 automobilių. Visi kiti rungėsi arba visureigių kategorijoje, arba negalėjo pretenduoti dėl to, kad tai buvo arba atnaujintos žinomų modelių versijos, arba modifikacijos. Tačiau tai nereiškia, kad iš mažiau išrinkti yra lengviau. Ypač bus nelengva padaryti galutinį sprendimą skiriant taškus finaliniame vakare. Na, o į konkurso sirgalių klausimus, kas mano nuomone yra geriausias ir kurį maloniausia vairuoti, negalvojant apie kainą, atsakau: E klasės „Mercedes-Benz“. Tai tobulas automobilis gerame kelyje, kaip ir „Toyota Land Cruiser“ bekelėje. Tačiau norėdami sužinoti už ką iš tikrųjų balsuosiu, palaukite gruodžio 17-osios vakaro“, – su maža pertrauka vertinimo komisijoje dirbantis nuo pirmojo tokio konkurso, surengto dar 1997 metais, intriguoja žurnalo „Keturi ratai“ redaktorius Valdas Valiukevičius.

Finalinis septynetukas

Susumavus visų komisijos narių simpatijų barometro parodymus, į konkurso „Metų automobilis 2010” finalinį septynetuką pateko šie automobiliai:

CITROEN C3 PICASSO

MERCEDES-BENZ E350

OPEL INSIGNIA

SUBARU LEGACY

ŠKODA YETI

TOYOTA PRIUS

VOLKSWAGEN POLO

Visi jie pateikti abecėlės tvarka ir kiekvienas jų turi visiškai lygias ir vienodas galimybes iškovoti geidžiamiausiąjį „Metų automobilio 2010” titulą.

Tarp pretendentų į finalinį „Metų automobilio 2010” septynetuką komisija šiemet paminėjo penkiolika automobilių, – sakė konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir vertinimo komisijos narys Mindaugas Grinius. – Tačiau jiems skirta balų suma lėmė, kad į septynetuką pateko būtent šie automobiliai. Regis, didelių netikėtumų nėra, tačiau išrinkti geriausiąjį iš šio septynetuko vertinimo komisijai nebus lengva, nes pretendentai verti vienas kito. Todėl galiu prognozuoti, kad finalinis renginio vakaras ir kova dėl pagrindinės karūnos bus intriguojanti, kuriai neliks abejingų“.

Į lietuviškojo „Metų automobilio 2010“ finalinį septynetuką pateko du Europos „Metų automobiliai“ – pernai šį titulą laimėjęs „Opel Insignia“ ir šiemet ką tik pasibaigusio konkurso laurus nuskynęs „Volkswagen Polo“. „Toyota Prius“ nominuota geriausiu Japonijos metų automobiliu.

Neliks be dėmesio ir kiti

Neabejotinai konkurse didžiausio dėmesio susilaukia pagrindinės nominacijos laimėtojas. Tačiau retas „Metų automobilio” dalyvis lieka beveik nepastebėtas. Netaps išimtimi ir šis konkursas, nes jo dalyvių laukia daugybė kitų ne mažiau garbių nominacijų.

Ketvirtą kartą konkursų istorijoje „Tautos automobilis 2010” renkamas populiariausio interneto portalo www.lrytas.lt pagalba. Jo eigą publikuoja konkurso dienraštis – didžiausias šalyje dienraštis „Lietuvos rytas”, o šios nominacijos laureatą tradiciškai apdovanos Lietuvos autoverslininkų asociacija.

Gruodžio 17 d. Vilniuje, Energetikos ir technikos muziejuje, vyksiančiame finaliniame vakare paaiškės ne tik „Metų automobilis”, „Tautos automobilis” ar „Metų visureigis”. Bus išrinkti saugiausias, ekonomiškiausias, sportiškiausias, elegantiškiausias, moterų aistros ir kitų nominacijų laureatai.

Konkurso baigiamojo vakaro metu Lietuvos žurnalistų autoklubas tradiciškai paskelbs sportininką, labiausiai garsinusį Lietuvą ir jos automobilių sportą užsienio trasose. Šios nominacijos laimėtojui bus įteiktas „Metų vairo” prizas.

www.auto-bild.lt