Tikras universalas turi būti labai erdvus automobilis. Deja, kai kurie jų išskirtiniu talpumu nepasižymi. Kurių gretas papildys naujasis čekų darbas – Škoda Superb universalas? Atsakyti į šį klausimą padės taip pat visiškai naujas E klasės Mercedes “vagonas” ant ratų.
E klasės Mercedes universalas
“Mercedes-Benz” dizaineriai ir konstruktoriai, kurdami universalus, vadovaujasi viena labai paprasta taisykle: funkcionalumas svarbiau nei forma. Paprasčiau tariant, daug svarbiau, kad automobilis turėtų talpią, erdvę bagažinę nei būtų nulaižytas gražuolis. Pasižvalgykime po E klasės Mercedes universalo bagažinę.
Maksimalus automobilio bagažinės ilgis siekia net porą metrų, o plotis – 1,1 m. Verta pagarbos ir bagažinės anga, kurios matmenys – 0,77×1,05 m. Sutikite, pro tokius “nasrus” be vargo įkišite šiuolaikinį milžinišką šaldytuvą. Jeigu jums šie skaičiai nieko nesako, pateiksime paprastesnius duomenis.
Nenulenkus galinių sėdynių E klasės Mercedes bagažinė praris 620, o nulenkus sėdynes – net 1950 l tūrio krovinį. Tai vienas geriausių rezultatų tarp visų Mercedes gamos modelių. Tarkime, visureigis Mercedes ML gali pasigirti 551 l, o Mercedes GL – 620 l tūrio talpos bagažine. Tačiau šiuos du visureigius galima pavadinti netgi tankais (jie iš tiesų labai dideli), tuo tarpu E klasės universalo ilgis viso labo 4,9 m. O grįžtant prie jau minėto teiginio, kad Mercedes kūrėjams svarbiau talpumas, o ne automobilio grožis, dera paminėti ir tai, kad šis universalas pakankamai gražus. Tai irgi nemažas privalumas.
Jei kalbėtume apie privalumus, negalima pamiršti ir to, kad E klasės universalas iš tiesų nepriekaištingai valdomas, komfortiška pakaba pasižymintis automobilis. Trumpiau tariant, tai puikus darbinis arklys, kuris važiuoja taip pat smagiai kaip sedanas.
Kolegos vokiečiai turėjo progos išbandyti E klasės universalą, varomą 1.8/204 AG turbobenzininio variklio, kurio sukimo momentas – 310 Nm. Didinant variklio sūkius motoras pradeda garsiau urgzti, o penkių laipsnių automatinė greičių dėžė be perstojo perjunginėja didesnę arba mažesnę pavarą. Kolegos daro išvadą, kad automobiliui kur kas geriau tinka 2.1/204 AG turbodyzelinis motoras, kurio sukimo momentas net 500 Nm.
Verta paminėti ir tai, kad naujasis E klasės Mercedes universalas pasižymi tikrai gausia bazine komplektacija. Į automobilį kaip standartinė įranga montuojama tai: ABS, ESP, “Pre-Safe” (atpažįsta avarijos tikimybę ir paruošia saugos sistemas), automatinė klimato kontrolės sistema, visi automatiškai valdomi langai, CD grotuvas su aštuoniais garsiakalbiais, “Bluetooth” laisvų rankų įranga telefonui, automatiškai valdomos priekinės sėdynės, pastovaus greičio palaikymo sistema bei kita įranga.
Prie visų šių privalumų reikia paminėti ir dar kelis. E klasės universalas turi automatiškai atidaromas bei uždaromas bagažinės dureles (galima reguliuoti net dangčio atidarymo kampą), papildomą bagažo skyrių po grindimis bei įvairai transformuojamą bagažinės dugną. Tarsi viso to būtų negana, gamintojai sumąstė dar vieną naujovę. Bagažinėje gali būti įtaisytos dvi papildomos sėdynės vaikams. Jei jų nereikia, sėdynes lengvai sulankstę paslėpsite grindyse. Beveik tobulas universalas? Toks teiginys labai arti tiesos.
[imagebrowser id=105]
Škoda Superb universalas
Daugeliui lietuvių Škoda automobiliai vis dar yra laipteliu žemiau nei pagrindiniai jų techniniai donorai VW modeliai. Žinoma, įvaizdis labai gajus dalykas, tačiau dažną pirkėją vis dėlto suvilioja puiki Škoda automobilių kaina. Jei lygintume Superb ir Passat, akivaizdu tai, kad čekų automobilis yra erdvesnis, turi tokius pačius motorus, panašią salono apdailą ir visa galva savo giminaitį bei konkurentą lenkia puikia kaina.
Pristatę naująjį Škoda Superb ir universalo kėbulu, čekai galėjo nemenkai išgąsdinti gausų gamintojų būrį. Pavyzdžiui, Superb universalas už E klasės Mercedes trumpesnis tik 5,7 cm, tačiau salono bei bagažinės erdve beveik nenusileidžia garsiam vokiečiui. Nenulenkus sėdynių į Škoda Superb bagažinę tilps iki 633 l tūrio krovinys (Mercedes – 695 l), o jas nulenkus talpa padidėja net iki 1865 l (Mercedes – 1950 l). Skirtumas išties nėra itin didelis. O pavyzdžiui, VW Passat universalas (bagažinės tūris nuo 603 iki 1731 l) jau gerokai nusileidžia naujajam čekui.
Grįždami prie šio testo dalyvių turime pripažinti, kad Škoda Superb kai kuo vis dėlto nusileidžia E klasės Mercedes universalui. Maksimalus čekų universalo bagažinės ilgis yra šiek tiek trumpesnis, durelės siauresnės, o pakrovimo slenkstis aukštesnis. Smulkmenos, bet jos byloja ne čekų automobilio naudai.
Tačiau ne viskas juodomis spalvomis piešta. Dvigubas Superb bagažinės grindis galima ištraukti, todėl krauti daiktus bus gerokai lengviau. Netrūksta joje ir įvairiausios bagažo tvirtinimo įrangos. Dar viena maloni staigmena – čia rasite ir nedidelį žibintuvėlį su magnetuku. Tamsiu paros metu jis padės pasišviesti, kai bagažinėje ieškosite daiktų, o magnetukas neleis jam pasimesti (limpa prie kėbulo). Už papildomą priemoką galima įsigyti ir laikiklius dviračius gabenti ar automatiškai atidaromą bagažinės dangtį. Trumpiau tariant, tai tikrai šiuolaikiškas universalas.
Žvilgtelėjus į Škoda saloną, glumina nelaukta prabanga. Žinoma, ji ne tokia išpuoselėta kaip E klasės universalo, tačiau tikrai niekuo nenusileidžia giminaičiui VW Passat. Dar įdomiau tai, kad čekų universalas sveria tik 4 kg daugiau (iš viso 1533 kg) nei sedano-hečbeko kėbulu gaminamas toks pat Superb automobilis. Beje, E klasės Mercedes už Škoda Superb universalą sunkesnis net 202 kg. Kolegos vokiečiai bandė 1.8/160 AG benzininį variklį turintį čekų universalą. Jis 44 AG silpnesnis nei E klasės Mercedes “širdutė”, tačiau beveik niekuo nenusileidžia įveikdamas sprinto rungtį ir sunaudoja vidutiniškai 0,9 l mažiau benzino.
Gaila tik, kad Škoda pakaba nėra tokia komfortiška kaip Mercedes. O ir priekinės čekų sėdynės galėtų būti patogesnės. Tai ypač juntama išlipus iš vokiečių universalo. Tačiau Superb itin puikiai “piešia” posūkius. Atrodo, kad čekų universalas tai darydamas tarsi sutrumpėja. Žinoma, to tikrai nepakankama, kad Škoda Superb įveiktų E klasės Mercedes. Tačiau čekas tikrai taps pažiba, palyginti su ne itin prabangiais vidutinės klasės universalais. Sėkmė – garantuota.
[imagebrowser id=106]
Mindaugas Malinauskas
E klasės Mercedes universalo techniniai duomenys
Dyzelinis | Benzininis | |||||||
200 CDI | 220 CDI | 250 CDI | 350 CDI | 200 CGI | 250 CGI | 350 CGI | 500 | |
Variklio darbinis tūris (cm3) | 2143 | 2143 | 2143 | 2987 | 1796 | 1796 | 3498 | 5461 |
Galia (AG esant aps./min.) | 136/2800 | 170/3000 | 204/4200 | 231/3800 | 184/5250 | 204/5500 | 292/6400 | 388/6000 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 360/1600 | 400/1400 | 500/1600 | 540/1600 | 270/1800 | 310/2000 | 365/3000 | 530/2800 |
Pavarų dėžė | 6/mech. | 6/mech. | 6/mech. | 7/autom. | 6/mech. | 5/autom | 7/autom. | 7/autom. |
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h | 10,9 | 8,8 | 7,8 | 7,2 | 8,7 | 8,4 | 7,0 | 5,4 |
Maksimalus greitis (km/h) | 205 | 218 | 233 | 240 | 225 | 230 | 250 | 250 |
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) | 5,7 | 5,8 | 5,8 | 7,3 | 7,7 | 8,2 | 8,9 | 11,2 |
Kaina (Lt) | 141 376 | 151 008 | 160 833 | 181 742 | 143 990 | 160 833 | 190 914 | 233 966 |
Škoda Superb universalo techniniai duomenys
Dyzelinis | Benzininis
|
||||
2.0 TDI | 2.0 TDI | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 3.6 FSI V6 4×4 | |
Variklio darbinis tūris (cm3) | 1968 | 1968 | 1390 | 1798 | 3597 |
Galia (AG esant aps./min.) | 140/4000 | 170/4200 | 125/5000 | 160/4500 | 260/6000 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 320/1800 | 350/1750 | 200/1500 | 250/1500 | 350/2500 |
Pavarų dėžė | 6/mech. | 6/mech. | 6/mech. | 6/mech. | 6 DSG |
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h | 10,3 | 8,9 | 10,6 | 8,7 | 6,6 |
Maksimalus greitis (km/h) | 205 | 220 | 199 | 218 | 247 |
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) | 6,1 | 5,9 | 6,9 | 7,3 | 10,2 |
Kaina (Lt)* | 92 880 | 97 714 | 82 867 | 90 463 | 124 991 |
* pateikiama apytikslė kaina Vokietijoje. Automobilio kaina Lietuvoje gali skirtis
Išvada
E klasės Mercedes ir Škoda Superb be jokių išvedžiojimų galima vadinti itin praktiškais automobiliais. Pavyzdžiui, “Citroen”, “Peugeot” ar “Volvo” gamina ne tokius praktiškus universalus. Juos labiau derėtų vadinti “gyvenimo stiliaus” (“Lifestyle”) automobiliais. Tuo tarpu šio testo pora pasižymi itin talpiomis bagažinėmis bei erdviais salonais.
Nieko keisto, kad dėl šių savybių tokias mašinas įvertina vis didesnis būrys mūsų šalies vairuotojų. Kita vertus, skirtumų tarp Škoda ir Mercedes automobilių tikrai yra. Pirmasis kur kas labiau “įkandamas” didesniam pirkėjų skaičiui, o antrasis, būdamas brangesnis, siūlo daugiau prestižo. Taigi kiekvienam pirkėjui pagal poreikius ir galimybes.
www.auto-bild.lt
ABL/2009 Nr.23