BMW X1 turi universalui būdingas savybes, o kainuoja mažiau

gem_BMWX1_pagr12_15

BMW X1 – stiprus konkurentas ne tik miesto visureigiui VW Tiguan ir visai jo kompanijai, bet ir 3 serijos universalui Touring. X1 pasižymi visomis universalui būdingomis savybėmis ir privalumais, o kainuoja mažiau.

XXL dydžio automobilis niekada nebus vadinamas ekologišku. Tokia mašina bus pripažinta draugiška aplinkai tik tuo atveju, jei numes svorio. Tokia nuomonė vyrauja apie didžiuosius SUV automobilius. Didelės degalų sąnaudos, sunki visų keturių varančiųjų ratų pavara ir nepalanki visuomenės nuomonė – metalinėms pilims ant ratų gyventi vis sunkiau ir sunkiau.

Naujasis BMW X1 kaip tik atitinka šio laikmečio reikalavimams. Pirmą kartą bavarai sumažino SUV iki kompaktinio automobilio dydžio: jo ilgis 4,45 metro, o tai net septyniais centimetrais mažiau, nei 3 serijos universalo Touring. Todėl būtent jį ir pasirinkome šiai dvikovai.

Spontaniškas palyginimas: X1 matomumas (tai pasakytina ir apie visus kitus didesnio pravažumo automobilius) labai geras, nes vairuotojas sėdi aukštai, o pirkėjai šią SUV savybę ypač vertina. Viduje X1 kur kas erdvesnis nei Touring universalas, ypač tai jaučiama priekyje, nors ir “trečiuke” skųstis vietos stoka nevalia. O štai bagažo X1 talpina mažiau nei universalas – nenulenkus galinių sėdynių į SUV bagažinę galima įdėti tik vieną krepšį.

BMW konstruktoriai, pasiskolinę kai kuriuos sprendimus iš “pirmuko” ir “trečiuko”, labai sumaniai sukonstravo X1. Tai ypač akivaizdu, kuomet panagrinėji vairuotojo vietos įrangą. Tokiu būdu koncernui pavyko sutaupyti, o gautas rezultatas visai neblogas. BMW gamintojams pavyko sumažinti ne tik modelio dydį bei svorį, bet ir, o tai labai neįprasta, kainą.

Teste dalyvaujantis X1 turi visų keturių varančiųjų ratų pavarą, tačiau jo kaina mažesnė negu kompaktinio “trečiuko”. Taigi už X1 xDrive 20d (kaina – nuo 121 900 litų) reikės mokėti 5300 litų mažiau negu už BMW 320d Touring (nuo 127 200 litų), kuris varomas tik galiniais ratais. Jeigu universalas turėtų visų varančiųjų ratų pavara, automobilių kainų skirtumas šoktelėtų net iki 14 tūkst. litų, nes toks Touring kainuoja 135 900 litų.

Papildoma X1 įranga taip pat pigesnė. Ateityje BMW pardavėjams bus sunku įtikinti pirkėjus, esą Touring vis dar patrauklus pirkinys. O ką jau kalbėti apie X3 modelį. Savo išvaizda X1 labiau panašus į 3 serijos BMW universalą. Ir vieno, ir kito modelio vairas, pedalai ir sėdynės sudaro puikią visumą, gerai dera tarpusavyje. X1 xDrive 20d, pasižymintis maloniu dyzelinio variklio darbu, vikriai ir guviai rieda vingiuotais kaimo keliais, dinamiškumu nenusileisdamas universalui. Jo vairo valdymo sistema tiksliai vykdo komandas ir įveikiant posūkius, ir važiuojant tiesiąja.

Gerą sukibimą su šlapia kelio danga X1 modeliui užtikrina visų keturių ratų pavara. Papildomus 530 litų kainuojanti “Performance Control” sistema, optimizuoja variklio darbą pristabdydama posūkio viduje esantį galinį ratą ir tuo pat metu padidindama variklio perduodamą sukimo momentą posūkio išorėje esančiam ratui. Tokiu būdu posūkius galima įveikti labai dinamiškai ir neprarandant gero sukibimo su kelio paviršiumi.

Kompaktiniam X1 džipukui, be abejonės, buvo perduoti visi BMW genai ir tai padaryti  pavyko kur kas geriau nei pirmiesiems X3 modeliams. Kompaktinis SUV posūkius įveikia stabiliai, beveik nepasvirdamas.

Reikia pripažinti, kad greitkelio dangos nelygumus Touring universalas sugeria geriau negu X1, kuris šios dvikovos metu “avėjo” 18 colių ratus, už kuriuos teks papildomai primokėti.

Atsisakę 4×4 pavaros, sutaupysite 6000 litų

Maloniausias netikėtumas laukia pažvelgus į kainoraštį: 2010 m. pavasarį automobilių rinkoje startuosiąs bazinis X1 sDrive 18i modelis su benzininiu varikliu ir užpakaliniais varančiaisiais ratais, Vokietijoje kainuos 27 200 eurų (93 840 litų). Kiek toks automobilis kainuos Lietuvoje, kol kas nežinoma. Maždaug tiek pat kainuoja visais keturiais ratais varomas VW Tiguan 1.4 TSI. Esame įsitikinę, kad BMW koncernas suduos stiprų smūgį savo konkurentams.

Kompaktinis X1 turėtų užkariauti daug daugiau pirkėjų, negu didieji SUV broliai. Pasirinkę automobilio versiją vien tik galiniais varančiaisiais ratais, sutaupysite lygiai 6 tūkst. litų (X1 sDrive 20d kainuoja nuo 115 900 litų). Be to, puse litro bus mažesnės ir degalų sąnaudos – pagal gamintojų pateiktus duomenis, X1 sDrive 18d 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja vos 5,2 litro dyzelino.

Kompaktinis BMW naujokas turėtų palaipsniui nukonkuruoti “trečiuką” ir pritraukti jo pirkėjus, tuo pačiu susigrąžindamas ir prarastus SUV mėgėjus – juk X1 atitinka visus ekologiško automobilio reikalavimus.

Leonas Paplauskas

[imagebrowser id=115]

Išvada

Kaip ir buvo tikėtasi, naujasis BMW modelis X1 – gražių formų, elegantiškos išvaizdos ir pasižymi dinamiškumu. 3 serijos universalas Touring staiga pasirodė pasenęs, ypač pažvelgus į jo kainoraštį. Taigi bavarai savo namuose užaugino tikrą Hanibalą.

Mūsų įvertinimas

BMW X1 xDrive20d (5 balai iš 5)

1. X1 kelia pasitikėjimą jau nuo pirmosios pažinties. Jis atrodo nepriekaištingai, yra dinamiškas, pakankamai erdvus, komfortiškas ir palyginti nedaug kainuoja.

BMW 320d Touring (4 balai iš 5)

2. Touring universalas brangesnis už  X1, tačiau jo pakaba geresnė. Deja, konkurencinėje kovoje su šiuolaikiškais moderniais visureigiais vien tik to neužtenka.

Techniniai duomenys

BMW 320d Touring BMW X1 xDrive 20d

Variklis – turbodyzelinis, 4 cilindrų ● Darbinis tūris – 1995 cm3 ● Maks. galia – 130 kW (177 AG) esant 4000 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 350 Nm esant 1750 aps./min. ● Varantieji ratai – galiniai ● Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė ● Ilg./Pl./Aukšt. – 4527/1817/1418 ● Bagažinės tūris – 460–1385 l ● Degalų bako talpa – 61 l ● Vid. degalų sąnaudos M/U/V* – 6,1/4,2/4,9 l dyzelino/100 km ● Maks. greitis – 228 km/h ● 0-100 km/h – per 8,1 s ● CO2 – 130 g/km ● Automobilio masė – 1580 kg ● Kaina – 127 200 Lt

Techniniai duomenys

BMW X1 xDrive 20d

Variklis – turbodyzelinis, 4 cilindrų ● Darbinis tūris – 1995 cm3 ● Maks. galia – 130 kW (177 AG) esant 4000 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 350 Nm esant 1750 aps./min. ● Varantieji ratai – visi keturi ● Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė ● Ilg./Pl./Aukšt. – 4454/1798/1545 ● Bagažinės tūris – 420–1350 l ● Degalų bako talpa – 61 l ● Vid. degalų sąnaudos M/U/V* – 7,0/5,1/5,8 l dyzelino/100 km ● Maks. greitis – 205 km/h ● 0-100 km/h – per 8,4 s ● CO2 – 153 g/km ● Automobilio masė – 1650 kg ● Kaina – 121 900 Lt

*mieste, užmiestyje, vidutinės

Papildoma X1 įranga kainuoja mažiau

Tie patys priedų kodai, bet skirtingos kainos: pažvelgus į X1 ir 3 serijos Touring kainoraščius, matyti, kad BMW universalo pirkėjams papildomą įranga siūloma brangiau. Štai keletas pavyzdžių:

Speciali įranga* X1 xdrive 20d 320d Touring
“Metallic” dažai 2320 2950
Sportinės priekinės sėdynės 2040 2220
Priekinių sėdynių nugaros išlinkimo reguliavimas 990 1090
Beraktė įsėdimo ir užvedimo sistema 2110 2360
Biksenoniniai žibintai 2110 2460
Navigacinė sistema “Business” 6460 8080
Šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė “Steptronic” 7200 7690

* kainos nurodytos litais

Svarbiausi BMW X1 konkurentai

Mercedes GLK

Mer_GLK_SKR1

Įsimintinos išvaizdos kampuotas SUV – sunkus ir komfortiškas. Visai netrukus bus parduodamas ir su galinių varančiųjų ratų pavara. Tarp konkurentų pats brangiausias.

Galia: 170–272 AG

Ilgis/plotis/aukštis: 4528/1840/1689 mm

Svoris: 1922 kg (GLK 220 CDI BE)

Kaina: nuo 122331 Lt

Nissan Qashqai

Nis_Qas_USO1

Qashqai išsiskiria maloniai minkšta pakaba ir geromis važiavimo savybėmis. Numatomas naujas, talpesnis septynviečio Qashqai 2 modelis

Galia: 103–150 AG

Ilgis/plotis/aukštis: 4315/1783/1606 mm

Svoris: 1498 kg (Qashqai 2.0 4×4)

Kaina: nuo 56800Lt

Škoda Yeti

Sko_Yeti_TBA1

Kampuotas SUV, turintis VW Tiguan visų varančiųjų ratų pavara. Taip pat siūlomas ir pigesnis variantas tik su priekiniais varančiaisiais ratais. Daug vietos, kieta pakaba, didelis motorų pasirinkimas.

Galia: 107–170 AG

Ilgis/plotis/aukštis: 4223/1798/1691 mm

Svoris: 1600 kg (Yeti 2.0 TDI 4×4)

Kaina: nuo 43900 Lt

VW Tiguan

VW_Tiguan_SKR1

Kompaktinių SUV bestseleris pasižymi erdvumu, tiksliu valdymu ir nepriekaištinga pakaba. Automobilį galima įsigyti ir varomą tik priekiniais ratais.

Galia: 140–200 AG

Ilgis/plotis/aukštis: 4427/1809/1686 mm

Svoris: 1774 kg (Tiguan 2.0 TDI 4Motion)

Kaina: nuo 75755 Lt

www.auto-bild.lt

ABL/2009 Nr. 24