[imagebrowser id=6]
Šešiolika skirtingų variklių, penki kėbulo variantai, trijų tipų greičių dėžės, varomas galiniais arba visais keturiais ratais, solidi vidaus įranga, patrauklaus dizaino ir novatoriškas – visi, kurie nori įsigyti BMW „trečiuką”, turės iš ko rinktis.
Dar prieš kelerius metus BMW E46 galėjo pirkti tik tas, kuris automobiliui negailėjo išleisti daugiau nei pusę šimto tūkstančių litų. Šiandien gamybos pradžios (1998 m.) modeliai kainuoja nuo 20 tūkst. litų, tad pagunda įsigyti vidutinės klasės bavarą yra didelė. Bet ar ši investicija turi ateitį? Ar „trečiukas” vertas pasitikėjimo? Juk seniausiems automobiliams jau dešimt metų.
Gamybos pradžioje neapsieita be trūkumų
Pirmųjų gamybos metų modeliuose streikavo langų pakėlimo mechanizmas. 2000 m. šis trūkumas buvo pašalintas – nuo tada salone tapo tylu. Ir jei jau prakalbome apie saloną, reikia paminėti pasikartojančias kondicionieriaus valdymo bėdas.
Jų kyla tik tuose modeliuose, kuriuose yra automatinė klimato kontrolė. Kaltas ventiliatorius, vėdinantis procesorių – kartais veikia, kartais ne. Rezultatas? Procesorius perkaista ir automatika „nusišauna”. Deja, šis sutrikimas aktualus iki šiandien.
Todėl apžiūrint automobilį reikia būtinai patikrinti klimato kontrolę. Jei kas nors bus ne taip, būtina derėtis dėl kainos – pakeisti šios sistemos valdymą (BMW nenumato galimybės ją remontuoti) kainuos tikrai nepigiai.
Nepaisant to, atsiliepimai apie „trečiuko” saloną tik geriausi. Ergonomika su to meto BMW modeliams būdingu į vairuotoją pakreiptu prietaisų skydeliu yra tiesiog ideali, apdailos medžiagų kokybė aukščiausio lygio. Vienintelis „trečiuko” salono trūkumas – nelabai daug vietos sėdinčiųjų gale kojoms ir kuklios sedano bei universalo bagažinės.
Dauguma naudotų automobilių turi labai gausią įrangą, kuri, perkant naują mašiną, pirmųjų savininkų buvo užsakyta papildomai. Dažnai rasite mašinų su navigacija, biksenoniais žibintais, odiniu salonu ir kitais privalumais – pasirenkamų papildomų privalumų sąrašas buvo išties ilgas.
Kiekvienas ras automobilį su tinkamu varikliu
Variklių gama plati – išties yra iš ko pasirinkti. Motorai buvo 4 ir 6 cilindrų. Benzininius 4 cilindrų variklius rekomenduojame taupiems vairuotojams. Geriausias pasirinkimas būtų 1.8/115 AG (pažymėti 316i) arba 2.0/143 AG (318i) varikliai.
Jie gana dinamiški, ekonomiški ir patvarūs. Jų eksploatacija nebus brangi. Iš 6 cilindrų variklių geriausia rinktis 2.8/193 AG. XX amžiaus paskutinį dešimtmetį jis buvo geriausias tarp savo klasės atstovų. Šis motoras turi dvigubą fazių skirstymo reguliavimo sistemą – gaunamas geresnis sūkio momentas.
Kalbant apie kasdienę eksploataciją, šis variklis sunaudoja tiek pat degalų, kiek ir silpnesni 170 AG 2.2 ir 2.5 motorai (apie 10–12 l/100 km), tačiau užtikrina kur kas geresnę dinamiką. Taip pat galima rinktis automobilį su 3.0/231 AG varikliu (nuo 2000 m.).
Turbodyzelinį variklį išsirinkti lengviau. Taupiesiems siūlome 2.0/136 AG motorą su tiesioginiu įpurškimu arba 150 AG šio variklio versiją su „Common Rail” sistema, kuri buvo siūloma nuo 2001 m. pabaigos. Abu variantai sunaudoja vidutiniškai apie 6 l/100 km ir iki 100 km/h įsibėgėja per nepilnas 10 s.
Vairuotojai, laukiantys išskirtinių įspūdžių, turėtų susidomėti 6 cilindrų turbodyzeliu (žymimas 330d). Šis variklis – legenda. Nuo 1999 iki 2002 m. tarp savo klasės atstovų kasmet pelnė „Engine Of The Year” (Metų variklio) apdovanojimą.
Visi siūlomi varikliai itin vertinami už patvarumą, nors turi kelias silpnas vietas. Reikia atkreipti dėmesį į aušinimo sistemą. Streikuoja siurblys, termostatas, nesandarios žarnelės ir trūkinėja aušinimo skysčio bakelis. Benzininių variklių varomuose modeliuose genda išmetamųjų dujų sistemos kolektorius.
Dyzeliai (ypač 6 cilindrų) kartais patiria bėdų dėl maitinimo sistemos – genda degalų siurblys ir purkštukai. Kartais streikuoja oro srauto matuoklė ir elektronika. Bet didžiausias BMW E46 trūkumas – pakaba. Greitai išdyla priekinės svirties įvorės (keičiama visa svirtis).
Pirmųjų gamybos metų automobiliuose trūkdavo galinio tilto pagalvių tvirtinimas. Gaila, nes sudėtinga daugiasvirtė pakaba (sustiprinta 2001 m.) užtikrina puikų valdymą. „Trečiukas” važiuoja kaip per sviestą, be to, puikūs ir jo stabdžiai.
Būkite atsargūs rinkdamiesi dyzelinį „automatą”
Nors mechaninės pavarų dėžės patvarios, jos veikia ne itin preciziškai. ZF gamybos pavarų dėžės, montuojamos kartu su benzininiais varikliais, laikomos patvariomis, o štai komplektuojamos su dyzeliniais varikliais ir pagamintos „General Motors” – kaprizingos.
SMG greičių dėžė – retenybė. Ji veikia žaibiškai, bet pasakyti ką nors konkretaus apie jos patvarumą sunku. Taip pat reikėtų gerai pagalvoti prieš perkant 4×4 „trečiuko” versiją. Pats sprendimas gana efektyvus (visi keturi varomieji ratai, galios paskirstymas tarp priekinių ir galinių – atitinkamai 38 ir 72 proc.), tačiau tokių modelių eksploatacija būna brangi.
Ir net populiariausių automobilių remontas nėra pigus. Tie, kurie tikisi nebrangių detalių ar serviso paslaugų, labai nusivils. Žinoma, galima ieškoti ir neoriginalių detalių, bet jos tarnauja gerokai trumpiau, tad geriau rinktis originalias.
Leonas Paplauskas
Išvada
„Trečiuką” E46 priskiriame prie vertų dėmesio automobilių. Patariame rinktis modelius po atnaujinimo – juose pašalinta daug vaikiškų ligų. Automobilis patraukliai atrodo, gerai sukomplektuotas, puikiai važiuoja ir nuostabiai stabdo.
Didžiausi trūkumai – gana maža sedano ir universalo bagažinė bei nedaug vietos kojoms sėdintiesiems gale. Pakaba ne visada atlaiko prastus kelius, bet jei su „trečiuku” elgsitės švelniai, jis atsidėkos patikimumu.
Modelio istorija
1998 m. pavasaris. Dar vieno „trečiuko” debiutas (kodas E46). Pirmasis pasirodė sedanas.
1999 m. pavasaris/ruduo. Nauji kėbulo tipai: iš pradžių universalas, paskui kupė.
2000 m. pavasaris. Pasirodė kabrioletas, tada M3. Naujas 3.0/231 AG variklis.
2001 m. ruduo. Sedano atnaujinimas. Nauji ir galingesni varikliai.
2005 m. pavasaris. Nutraukta sedano, universalo ir hečbeko gamyba. Kita karta (E90).
Salonas
Iki atnaujinimo
Puiki ergonomika ir kokybiškas surinkimas. Gera standartinė įranga – tai irgi seniausių „trečiukų” (išskyrus bazinę komplektaciją) privalumas. Į bazinę versiją įeina keturių stipinų vairas
Po atnaujinimo
Po modernizacijos prietaisų skydelis nepasikeitė, bet buvo pagerinta apdailos kokybė. 325i, 330i ir M3 modeliuose galima rasti jungiklių prie vairo – tai ženklas, kad automobilis turi SMG dėžę
Sėdynės
Priekinės sėdynės labai patogios. Automobilis stabiliai įveikia posūkius ir kartu užtikrina ir komfortišką važiavimą
Galinė sėdynė patogi, bet vietos kojoms ne per daugiausiai. Dažni automobiliai su odiniu salonu
Modernizacija atlikta 2001-ųjų pabaigoje. Iš esmės pasikeitė priekio apdaila, t.y. žibintai, grotelės, variklio dangtis ir buferis. Salonas (išskyrus smulkias detales) liko nepakeistas
Bagažinės
Sedano bagažinės talpa – 440 l (iš pradžių sudedamoji sėdynė buvo už papildomą kainą).
Universalo versijos bagažinės talpa 435/1345 l. Deja, abiem atvejais funkcionalumą mažina išsikišusios ratų arkos. Be to, daugelis klasės konkurentų turi didesnes bagažines.
Hečbeko bagažinė taip pat nėra didelė (310 l).
Užtat tarp savo klasės atstovų puikiai pasirodė kupė (410 l) ir kabrioleto (300 l) bagažinės
Speciali versija: raidės „M” magija
Geriausia „Trečiuko” versija pažymėta raidele „M”. Tai modelis su 343 AG 6 cilindrų varikliu, kurio darbinis tūris 3,2 l, fantastiška važiuokle ir gerais stabdžiais.
Varomieji ratai – galiniai. M3 gali būti tiek kabrioletas, tiek universalas. Galima rasti ir M3 CSL versiją. Tai tikras saldainiukas: pasiekia 360 AG galią (modifikuoti paskirstymo velenėliai ir oro įsiurbimo sistema) bei už standartinį M3 yra lengvesnis 110 kg. M3 kaina – nuo 60 tūkst. Lt.
Ilgalaikis testas
BMW 318i – surinkimo kokybė galėtų būti geresnė
Mūsų brandos egzaminą BMW 318i išlaikė ir gavo penkis su minusu. Automobilis 100 tūkst. km nuvažiavo be rimtesnių sunkumų, pasitaikė tik smulkių gedimų, pavyzdžiui, streikavo langų kėlikliai ir aušinimo sistema.
Išrinkus variklį pastebėta, kad ant cilindrų esama įbrėžimų
Privalumai
Patrauklus dizainas, gera surinkimo kokybė
Prestižinis modelis
Puikūs varikliai
Trūkumai
Pakaba jautri prastos kokybės keliams
Nelabai erdvus salonas ir bagažinė
Brangus aptarnavimas
BMW 318i (sedanas, 2002 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 250
Galiniai žibintai (vnt.) 240
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 189
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 176
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 150
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 114
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 214
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 150
Sankabos komplektas 785
Priekinis sparnas 170
Techniniai BMW 318i (sedanas, 2002 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4470
Plotis (mm) 1740
Aukštis (mm) 1420
Durų/vietų salone sk. 4/5
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 2,0
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 143/6000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 200/3750
Pavarų dėžė 5 (mech.)
Maks. greitis (km/h) 218
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 9,3
Degalų bako talpa (l) 63
Bagažinės talpa (l) 410
Automobilio masė (kg) 1320
Padangos (priekinės, galinės) 205/55 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 10,2/5,5/7,2
Kaina (Lt) 27 000
www.auto-bild.lt