„Mercedes CLS” prieš „VW Passat CC”

CC_CLS__09_03

Yra žmonių, kurie labiausiai vertina nepraktiškus dalykus. Jiems tai tiesiog patinka, o faktas, kad jie nėra praktiški, visai netrukdo. Kas pasakė, kad šeima su dviem vaikais netilps dviejų durų sportiniame kupė? Tiems, kuriems atrodo, kad netilps, gamintojai sugalvojo ketverių durų kupė…

Automobiliai originaliems

Ar ši teorija tikrai teisinga? Nebūtinai. Nemaža dalis žmonių, pirkdami automobilį, nori, kad jis būtų kuo ekstravagantiškesnis, nes tai tarnauja savininko įvaizdžiui. Todėl bet kokia abejonė dėl funkcionalumo tampa privalumu.

Limuzinas su dviem poromis durų, ant kurio galinės sėdynės telpa tik vaikai? Taip, prašom! Tai Passat, o kainuoja kaip BMW ar Audi? Iš tiesų. Prabanga turi spinduliuoti, badyti kaimynams akis, o kelyje apgaubti salono komfortu ir užtikrinti puikų aukštos kokybės audioaparatūros garsą. To reikia tokių automobilių pirkėjams.

Pradėsime gana gudriai – nuo Passat CC. Automobilis, kuris sužavi. Jis didelis, platus ir žemas. Plėšrūnišką priekį galinio vaizdo veidrodėliuose iš karto pamatys važiuojantieji priekyje ir pagarbiai pasitrauks. Ne, šio automobilio negalima nepastebėti, jis per didelis, o stilingas siluetas iš karto krinta į akis. Ar ne to mums reikėjo? Bingo!

Viduje viskas beveik taip, kaip „paprastame” Passat. Sėdint vairuotojo vietoje juos galima lengvai supainioti, tik galinė sėdynė išsklaido visas abejones: Passat CC – tai automobilis, kurio sėdėsena vadinama „2+2”, t.y. gale vietos skirtos tik vaikams. Ant galinių sėdynių sėdima tarsi „loviuose”, o galvos, net ir neaukštų keleivių, liečia lubas. Čia sąlygas diktuoja stilius, o funkcionalumas nukeltas į antrą vietą. Bet tai nieko, tegul visi žino, kad šeimyninėms kelionėms tokių automobilių pirkėjai garaže turi vienatūrį.

Startuoti reikia solidžiai

Ko tikėtis iš kupė-limuzino variklio? Visų pirma jis turi būti didelis, galingas, ir geriausia, kad nuo jo garso vibruotų pavydžių kaimynų langai. Passat CC visa tai gali –  6 cilindrų 3,6 l darbinio tūrio variklis su tiesioginiu degalų įpurškimu burzgia išdidžiai, o keturi varantieji ratai rūpinasi tuo, kad gėdos nepridarytų padangų cypimas.

Cypti gali mažyliai, o mes turime startuoti solidžiai. Įsibėgėjimas iki 100 km/h per 6 sekundes užtikrina, kad kažkoks zyziantis GTI nebus greitesnis, – neprivalome su niekuo lenktyniauti ir kažko įrodinėti.

Svarbu važiuoti sklandžiai ir dinamiškai. Kaip tik dėl to Passat CC ir turi bėdų. Tiksliau, dėl DSG dėžės. Tai genialus įrenginys norintiems taupyti degalus ir švelniai važiuoti – variklis dirba mažomis apsukomis, o pavarų perjungimas beveik nejuntamas. Bet jeigu vairuotojas nori stipriau paspausti akceleratorių, „automatas” darosi nervingas.

Paguosdami pridursime, kad tiems, kurie mėgsta spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno, neturėtų kilti keblumų valdant Volkswagen „laivą”, nes vairo sistema veikia puikiai, o pakaba, net esant tokiai didelei variklio galiai, užtikrina puikų sukibimą su keliu.

DSG turi dar vieną specifinį bruožą: važiavimas juo, kitaip negu dauguma „automatų”, suteikia daugiausiai malonumo, jeigu pavaras perjungiate rankiniu būdu.

O kaip originalas?

Jau žinome, kad Passat CC ne bet kokia mašina. Turi galingą variklį, gerai suderintą važiuoklę ir nebanalią išvaizdą. Ką gali parodyti Mercedes, norėdamas perlenkti pergalės svarstykles į savo pusę?

Skirtumas tarp šių automobilių yra toks didelis, kaip tarp originalaus meno kūrinio ir geros jo kopijos. Jie panašūs, bet nevienodi.

Mercedes yra tiesiog nepadirbamas ir norint suprasti, ką tai reiškia, reikia bent akimirkai įlipti į abi mašinas (labai rekomenduoju). Iš nuotraukų neįmanoma užuosti to kvapo, pamatyti medžiagų faktūros ar išgirsti durelių uždarymo garso. Mercedes yra pats sau klasė. Gražiai atrodantis, puikiai surinktas.

Jo kėbulas tarsi plieninis monolitas, spinduliuojantis solidumu. Septynių laipsnių automatinė greičių dėžė (tikras „automatas”, o ne automatizuota greičių dėžė su dviem sankabomis, kaip DSG) užtikrina sklandų važiavimą, apie kurį Passat CC gali tik svajoti. CLS variklis nėra toks dinamiškas, bet jo garsas malonesnis negu Passat CC, o jo emblema ant variklio dangčio nešaukia gėdingai: „aš automobilis, skirtas liaudžiai”. Bet vis dėlto mūsų mažajame teste Passat laimėjo. Brrrrrrrr!

Išvada

Gal Passat CC daugeliu požiūrių ir geresnis, bet čempiono karūna priklauso CLS. Jo drąsios kėbulo linijos ir vidaus apdaila nepasiekiama konkurentui iš Volfsburgo. VW jau kartą bandė sukurti prabangų automobilį. Bet išėjo… Phaeton. Deja, prestižas – tai dar ne viskas. O suskaičiavus šio testo balus vis dėlto nugalėjo Passat CC.

www.auto-bild.lt