
Nykštukinis Smart įsitvirtino rinkoje, be jo neįsivaizduojamas didžiųjų miestų (net ir Lietuvos) gatvių vaizdas. Laikui bėgant atrasime dar daugiau šio mažylio privalumų.
Kaina: 7000 Lt
Gamybos metai: 2004
Rida: 83 500 km
Tie, kurie pirmą kartą įsigyja Smart, jaučiasi keistokai – važinėja tarsi ne automobiliu, o taburete ant ratų. Kita vertus, Smart savininkas iš karto pajunta 2,5 m ilgio transporto priemonės privalumus mieste – pasistatyti šią mašiną kelis kartus lengviau nei įprastą modelį.
Mažasis modelis gali be sunkumų leistis ir į ilgesnes keliones, tik va bagažinės čia beveik nėra. Bet modelis gana ekonomiškas net ir važinėjant mieste: ne veltui Lietuvoje vykstančiuose ekonominiuose raliuose Smart net du kartus tapo nugalėtoju.
Trūkumai: Smart dėl silpno motoro nelengva įveikti statesnes įkalnes, atbulinę pavarą pavyksta įjungti per lėtai, tarpusavyje ne itin gerai suderintas variklis ir sankaba. Tai viena pirmosios Smart serijos konstrukcijos klaidų.
Kaip ir kebli alyvos variklyje lygio kontrolė: norint pasiekti alyvos lygio matuoklį – strypą, pirmiausia reikia nuimti apsauginį apklotą ir variklio dangtį, o tai padaryti gana sunku. Be to, matuoklio strypas ir alyvos pylimo vamzdelis taip nepatogiai sukonstruoti, kad nekantresni vairuotojai gali įpilti per daug alyvos.
Bėdų gali pridaryti ir stiklinis stogas, kuris gali imti ir staiga subyrėti. Naujesniojo Smart stoglangis padarytas iš plastiko, bet ir šis problemiškas, mat gali sutrūkinėti.
Vis dėlto mažasis automobiliukas – didis miestų revoliucionierius ir kovotojas. Net ir po dešimties metų eksploatacijos maždaug pusė Smart automobilių be didesnių kliūčių pereina techninę apžiūrą iš pirmo karto. Tai geras rezultatas kiekvienam automobiliui, juolab mikroskopinės klasės. Šis mažylis jau įėjo į automobilizmo istoriją. Jo „tėvas” „Daimler Benz” koncernas gali didžiuotis savo kūdikiu.
Tomas Alksnis
Bandomasis važiavimas
Mūsų bandomojo automobilio gamybos metai – 2004-ieji, po didžiojo modelio atnaujinimo 2003 m. Šio modelio variklio darbinis tūris – 0,7 vietoje buvusių 0,6 litrų bei didesnis sukimo momentas ir geresnis patvarumas. Be to, čia įrengta tikra ESP sistema, kurios gale įmontuotam varikliui ypač gali prireikti tuomet, kai kelio danga slidi.
Vairavimo patirtis. Skaitmeninis kilometrų skaitiklis fiksuoja 83 500 km, bet nuotraukoje pavaizduotas Smart važiuoja kaip naujas: gerai veikia vairo sistema, pavaras pavyksta lengvai ir tiksliai perjungti, variklis dirba tarsi šnypšdamas, tolygiai didindamas apsukas. Niekas nebilda ir netarška, apdailos medžiagų kokybė tokia gera, kad penkerių metų eksploatacija neturėjo jai jokios įtakos.
Mes manome, kad su Smart iš bėdos galima leistis ir į ilgesnes keliones, bet jis tinkamiausias važinėti mieste. Jam užtenka nedidelio benzininio variklio, įranga irgi paprasta, pakanka paprasto mechaninio kondicionieriaus. Klimato kontrolė čia nebūtina, nes kol ji atšaldo saloną, važiavimo tikslas jau būna pasiektas. Taigi važiuojant geriau atsidaryti langus ir įsileisti šviežio oro, langai (ir seno modelio) atsidaro nuspaudus mygtuką.
Tai teikia džiaugsmo
Pačios geriausios sėdynės iš visų mažų automobilių, geras matomumas, nes sėdynės pakeltos, ir erdvumo pojūtis, apimantis lyg važiuojant vienatūrio tipo automobiliu. Tuo galima patikėti tik tuomet, jeigu esate sėdėjęs Smart automobilyje. Nustebina ir bagažinės talpa: lengvai galima sukrauti šešias dėžes geriamojo vandens. Stogas irgi gana aukštas. Šiam modeliui galima atleisti nedidelius komforto trūkumus, nes nuvertėjimas labai nedidelis – 2003 m. pagaminti ir labai gerai prižiūrėti egzemplioriai dar gali kainuoti apie 10 tūkst. Lt.
Tai kelia susierzinimą
Nervina pakaba. Tiesą sakant, Smart rieda gana minkštai, bet bloga kelio danga mažajam automobiliukui ir jo ekipažui – iššūkis, nes „surenkama” kiekviena duobutė. Įprasti reikia ir prie automatinės pavarų dėžės: ji dirba per lėtai, keičia pavaras trūkčiodama. Naudotis sankaba irgi reikia išmokti, t.y prisitaikyti prie aplinkybių. Klimato kontrolės sistema labai silpna.
SMART istorija nuo 1998 iki 2007 m.
1998 m. spalio mėn. modelio startas, 0,6 l trijų cilindrų turbininis variklis, pasiekiantis 45 arba 55 AG. Nuo 1999 m. atsirado ir dyzelinis (CDI) modelis, 2003 m. sausį modelis šiek tiek patobulintas: serijinė ESP, naujas 0,7 l benzininis variklis (50 arba 61 AG).
1999 m. Tiuningo kompanija „Brabus” ėmė tobulinti Smart. Variklis gauna 75 AG, giliau sumontuotos galinės padangos paplatėja iki 205 mmr. Tai suteikė Smart mielą išvaizdą. Maksimalus pasiekiamas greitis – 150 km/h.
2000 m. kovą pasirodo Smart City-Cabrio su benzininiu varikliu, pasiekiančiu 55 AG, atsiranda elektra valdomas stoglangis. Nuo lapkričio pradedama Cabrio gamyba ir su dyzeliniu varikliu. Nuo 2001-ųjų stoglangis atsidaro pasukus degimo raktelį.
2002 m. pasirodo Smart Crossblade (71 AG), kurį pristato dainininkas ir moterų numylėtinis Robbie Williamsas, dėl tokios reklamos šio modeliuko kaina pakyla iki 51 000 eurų (173 tūkst. Lt).
2007 m. pristatomas naujo modelio Smart (tipas 451). Jis 9 cm ilgesnis, turi galingesnį variklį. Svarbiausias patobulinimas – pusiau automatinė pavarų dėžė greičiau perjungia pavaras.
Išvada
Smart, kaip ir visiems automobiliams, reikalinga priežiūra, tik tuomet jis išlaiko savo vertę. Todėl labai svarbu, kas buvo jo savininkas. Atsargiai, jeigu buvusiam savininkui patiko mėgėjišką tiuningas, nes kompleksiška Smart technologija neatleidžia jokio mėgėjiško krapštinėjimo.
Originalių atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 680
Galiniai žibintai (vnt.) 500
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 480
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 183
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 457
Vandens siurblys 600
Techniniai duomenys
Modelis Smart Fortwo Coupe
Variklis 3 cil., vienoje eilėje, turbo
Variklio darbinis tūris, cm3 698
Galia (AG), esant aps./min. 61/5250
Maks. sukimo momentas (Nm), esant aps./min 95/2000
Įsibėgėjimas, 0–100 km/h, s 15,8
Maks. greitis, km/h 135
Pavarų dėžė 6 bėgių, automatizuota
Varantieji ratai galiniai
Stabdymo kelias, 100–0 km/h, m 39,4
Degalų bakas, l 33
Vid. degalų sąnaudos, l/100 km 6,1
Bagažinės talpa, l 150–260
Tuščio svoris, keliamoji galia, kg 770/220
Ilgis/plotis/aukštis, mm 2500/1515/1549
www.auto-bild.lt