Ford Flex prieš Mini Clubman

miniarmaxi1_09_15

Mini turi didįjį brolį: Ford Flex atrodo kaip XXL dydžio Clubman. „Auto Bild“ pakvietė juos į šeimos susitikimą.

Savo akimis pamatyti ir susidaryti nuomonę, kas ko iš tiesų vertas, galima tik žvelgiant į tuos dalykus iš toliau arba iš šalies. Taigi šeimos susitikimas prasideda. Pirmame plane stovi Mini Clubman su chromuotomis šoninių langų apdailos juostomis, išorėn išlenktomis durelėmis ir tokiais pat galiniais sparnais bei kitos spalvos stogu.

Antrame plane viskas dar kartą pasikartoja, tik daug didesniu masteliu. Tarsi kažkas būtų paėmęs pompą, pripumpavęs į Mini oro ir šis dėl to būtų gerokai išsipūtęs. Gauto rezultato vardas – Ford Flex. Jis turėtų atstovauti SUV krosoverių segmentui. Jo giminaitis Mini Clubman lyg ir pretenduoja į epitetą „universalas“, bet gale vargu ar galima įkišti lyginimo lentą arba burlentę. Taigi, atrodo, ir vieno, ir kito brolio apibūdinimas – savaip beprasmis.

miniarmaxi2_09_15

Flex modelyje gali tilpti septyni žmonės. Tai 5,13 m ilgio ir 2,03 m pločio monstras, deja, per didelis mūsų miestų gatvėms. Todėl kyla klausimas: galbūt Flex modelis tiesiog praktiškesnis Clubman variantas? Gal jis skirtas žmonėms, kuriems per mažas 3,93 m ilgio automobilis, bet jie nenori atsisakyti Mini dizaino? Atsakymas – tik iš dalies, nes už panašaus skardinio drabužio slepiasi visai kita techninė koncepcija.

Mini Clubman važiuoja ant šaunios europinės važiuoklės, o Ford Flex kelio danga rieda nerangiai ir drambliškai, jo važiuoklė primena amerikiečiams būdingą minkštą hamburgerio bandelę.

Po kampuotu Ford variklio dangčiu įmontuotas 3.5 V6, 265 AG variklis. Tai galingas, bet daug ryjantis – 14 l/100 km – agregatas. Miesto gatvėse šis automobilis atrodo įspūdingai. Tad nenuostabu, kad atsiliepimai apie jį – patys įvairiausi. Stebėdami Flex, važiuojantį centrinėmis Miuncheno gatvėmis, kai kurie jį apibūdina kaip mašiną, skirtą tikriems vyrams.

Kiti, apie naujoką kalbėdamiesi su importuotojais, pareiškia, esą šis primena Range Rover. Prieš dvejus metus pasaulinėje Niujorko automobilių mugėje pristatytas Ford Flex buvo labai giriamas. Jis tapo ypač populiarus tarp Šiaurės Amerikos pirkėjų. O jeigu kuris nors pas importuotojus Miunchene užsukantis klientas susigundytų arba, tiksliau tariant, ryžtųsi įsigyti Ford Flex, būtų kol kas vienintelis tokio automobilio savininkas Vokietijoje, o galbūt net visoje Europoje. Bent jau kol kas.

Kas, išskyrus dydį, dar stebina šiame automobilyje? Įsigijus mašiną už 39 tūkst. eurų (per 134 tūkst. Lt), bus galima džiaugtis erdviu jo salonu ir ne tik. Automobilio vidus gerai įrengtas: medžio imitacija atrodo labai tikroviška, o norint įsitikinti, kad apdaila dirbtinė, prireiks gero didinamojo stiklo.

Vis dėlto Flex vidus neatrodo taip šauniai ir stilingai kaip brolio Mini, lošimo kauliuko kėbulo formos Daihatsu Materia arba Nissan Cube salonai. Tradiciniai, bet logiškai išdėstyti valdymo prietaisai, pigus plastikas ir automatinės greičių dėžės svirtis – šios detalės atrodo taip, lyg būtų perkeltos iš XX a. devintojo dešimtmečio modelių, mechaninis displėjus rodo, kaip keičiasi greitis. Per du panoraminius stogo langus į saloną patenka daug saulės šviesos.

Palyginti su važiuokle, odinės sėdynės gana kietos, o štai šoninės atramos per menkos. Aišku, tai nelabai kliūva važiuojant tiesiais kaip strėlė kokybiškais JAV keliais (Highways), bet tik ne ankštoje Europoje. Apie pačias sėdynes galima pasakyti taip: praktiškos – galines galima sulenkti per kelias sekundes patraukus už specialios juostos.

O tikra sensacija laukia statant šeimos susitikimo dalyvius aikštelėje: storąjį Ford lengviau pastatyti tarp stovinčių vienoje eilėje mašinų nei žvitrųjį Mini, nes jo C atrama per didelė.

Loreta Žilinskaitė

 

Išvada

Pasakyti, kuris iš susitikimo dalyvių šimtu procentų geresnis, šįkart nepavyks. Clubman gali labai patikti tiems, kurie neturi nei vaikų, nei vaikų vežimėlių, kuriuos reikėtų kažkaip į šį Mini modelį įkišti. Taigi šie prioritetai vieną dieną gali apsiversti aukštyn kojomis. O štai apie galimybę įsigyti Ford Flex gali rimtai pasvarstyti šeimos, ypač gausios. Flex joms daug labiau tiktų: jis prilygtų šeimyninei karietai VW Touran, būtų daug pigesnis nei septynvietis Mercedes GL. Vis dėlto susilaukti daug vaikų šiais sunkiais laikais tikrai ne daug kas ketina.

 

Dar šiek tiek

Mini salonas pasižymi savitu dizainu, Ford salonas panašus į daugelio amerikietiškų automobilių vidų. Įlipti į Mini Clubman – nelengvas sportinis pratimas, o štai įlipti į Flex tiek daug pastangų nereikia. Nors Flex gana jauku, kaip  miesto automobilis jis per didelis

Clubman ilgis – 3,93 m, Ford Flex – 5,13 m, taigi jis net visu metru ilgesnis. Abu automobiliai turi nemažai panašių elementų: į išorę išlenktas dureles, skirtingos spalvos nei kėbulas stogus ir blizgančius metalinius papuošimus priekyje bei gale

Flex turi dideles bagažinės dureles, kurios galėtų būti puikus prekystalis blusų turguje. Clubman durelės elegantiškesnės. Abu automobiliai gražūs. Ford Flex tiek Vokietijoje, tiek Europoje – egzotiška mašina dar ir dėl daug degalų ryjančio V6 variklio, pasiekiančio 265 „arklius“. Šiame palyginime dalyvavęs Mini turi viso labo 120 AG

www.auto-bild.lt