[imagebrowser id=72]
Tarp naudotų kompaktinių universalų – didelė konkurencija. Nors pasirinkimas nemenkas, pirkėjai paprastai labiausiai domisi populiariausiais modeliais. Be abejo, tarp jų yra ir Focus bei Golf.
Šį kartą kalbėsime apie ypač praktiškas šių dviejų automobilių versijas, po kurių variklio dangčiais slepiasi šiuolaikiniai šimto „arklių” dyzeliniai motorai. Suprantama, labiausiai mus domina jų eksploatacinės išlaidos. Tačiau iš pradžių įvertinkime automobilių išvaizdą.
Prie abiejų mašinų išvaizdos jau spėjome priprasti – jos yra dažnas mūsų gatvių eismo dalyvis. Golf atrodo galbūt šiek tiek nuobodokai, o Focus yra ekstravagantiškesnis. Ryškios linijos, aštrios sparnų briaunos ir įkypi žibintai tiesiog šaukia, kad Ford yra kur kas daugiau nei tiesiog šeimyninis universalas.
Tačiau būkime budrūs ir neleiskime išvaizdai mūsų apgauti. Visu pirma Focus kėbulą reikia nuodugniai apžiūrėti, ar nėra rūdžių. Korozija dažniausiai puola durelių kraštus ir bagažinės dangčio apačią. Golf tokių bėdų nekyla, bet jis kenčia nuo kitokių trūkumų.
Focus privalumai – gera įranga už gerą kainą
Focus su kondicionieriumi ir kita komforto įranga tarp naudotų automobilių randama dažniau negu Golf. Geros komplektacijos Volkswagen taip pat netrūksta, tačiau jie dažniausiai būna atvaryti iš užsienio ir sukorę nemažą atstumą. Šio fakto nedera pamiršti, norint nepriimti skuboto sprendimo. Juolab kad šie populiarūs modeliai nėra pigūs. Focus ir Golf versijos su dyzeliniais varikliais rinkoje pasirodė gerokai vėliau, nei modeliai debiutavo rinkoje.
Dyzelinis Golf su 100 AG motoru pasirodė 2000 m., o tokio paties galingumo Focus – dar po poros metų. Naudotų automobilių rinkoje jų kainos prasideda nuo 13,5 tūkst. Lt. Focus pasižymi kur kas geresniu vertės ir amžiaus santykiu – tų pačių metų automobilis vidutiniškai pigesnis 6 tūkst. Lt – tai išties nemažai. Be to, Ford yra kur kas pranašesnis, skaičiuojant eksploatacines išlaidas.
Kadangi atstumas tarp ašių didesnis ir automobilis aukštesnis, Focus salone ne tik daugiau vietos aukštaūgiams, bet ir daugiau erdvės kojoms gale sėdintiems keleiviams. Ford universalo bagažinė gana erdvi: jos talpa 520 litrų, o nulenkus galinę sėdynę – net 1580 l.
Deja, tokią talpą iki galo išnaudoti nelabai įmanoma, nes krovinio svoris negali viršyti 450 kg. Į Golf prikrausime šiek tiek daugiau kilogramų, bet bagažinės galimybės prastesnės – mažesnė talpa ir aukštesnis bagažinės slenkstis. Dar viena kliūtis krovinių skyriuje – nulenkus galinę sėdynę grindys lieka nelygios.
Golf salone nedaug vietos gale sėdinčių keleivių kojoms. Beje, tai Volkswagen platformos, kuri panaudota ir Octavia I ar Seat Toledo II automobilių gamybai, Achilo kulnas. O šiaip kompaktinio automobilio iš Volfsburgo (šiame Vokietijos mieste gaminami Golf) salonas palieka gerą įspūdį. Didesnių susidėvėjimo pėdsakų nepalieka 200 tūkst. km rida. Sėdynės ilgai atrodo kaip naujos, be to, jose galima iš tiesų patogiai įsitaisyti. Prietaisų skydelis tradicinis: aiškus ir suprantamas, tik šiek tiek nuobodus.
Kur kas išraiškingesnis Focus salonas, kuris turi keletą netradicinių sprendimų, nedažnai pasitaikančių kituose automobiliuose. Pavyzdžiui, priekinio stiklo apipurškimo jungiklis įtaisytas ant valytuvų jungiklio galiuko, sėdynės aukštis reguliuojamas rankenėle, o bagažinės dangčio atidarymo mygtuką rasime prietaisų skydelyje.
Golf stiprioji pusė – TDI variklis
Lyginami šimto „arklių” turbodyzeliniai varikliai turi daug bendra, bet yra ir keli esminiai skirtumai. Vienas pagrindinių – degalų padavimo į degimo kamerą būdas. Golf už šį procesą atsakingas siurblio purkštukas, o Ford – „Common rail” sistema. Kuris sprendimas geresnis?
Dinamikos ir degalų sąnaudų atžvilgiu akivaizdžiai nugali Golf, nors gamintojas deklaruoja visai kitaip. Atliekant šį testą VW kompaktas 100 km/h greitį pasiekė 0,5 s greičiau ir 1,3 s greičiau įsibėgėjo nuo 80 iki 120 km/h. Jis taip pat sunaudojo vidutiniškai 0,5 l/100 km mažiau degalų – tarp 5,8 ir 6,2 l 100 km kelio nuvažiuoti.
Focus variklis „aristokratiškesnis”. Jis dirba minkštai ir gerokai tyliau negu burzgiantis Volkswagen TDI, kuris purtosi lyg barškutis. Žinoma, laikui bėgant prie to galima priprasti kaip prie neišvengiamo Golf variklio trūkumo. Be to, ir VW variklio remontas gana nebrangus. Dažniausiai kyla bėdų dėl oro srauto matuoklės, streikuoja turbina, genda EGR vožtuvas ir generatorius. Rūpesčių kelia dviejų masių smagratis, tačiau tai labiau pasakytina apie modelius su galingesnėmis variklio versijomis.
Atkreipkite dėmesį, kad 1.9 TDI varikliams reikia naudoti atitinkamą variklio alyvą – jei pilsime netinkamą, siurblio purkštukas susidėvės greičiau.
Rimtus variklio gedimus galima lengvai diagnozuoti
Žvelgiant į statistiką, 1.8 TDCi Focus variklis genda dažniau, bet dėl to jo neverta nurašyti. Apžiūrint motorą dėmesį reikia atkreipti į alyvos nutekėjimą, turbinos būklę (remonto kaina – nuo 1000 Lt) bei tarpinio oro aušintuvo („interkulerio”) sujungimų sandarumą. Mechanikai taip pat pataria atlikti purkštukų diagnostiką, ypač jei variklis pasižymi didele rida.
Išsiaiškinti Focus purkštukų būklę svarbu todėl, kad jie genda gana greitai ir juos pakeisti brangiai kainuoja. Nereikia pamiršti patikrinti ir dviejų masių smagračio, kuris genda dažniau nei automobilio iš konkurentų stovyklos.
Gedimo požymis – pašalinis kalimą primenantis garsas, girdimas užvedant ir išjungiant automobilį. Tuo verta pasirūpinti, nes smagratis kainuoja 1630 Lt. Taip pat verta patikrinti tiek Golf, tiek Focus karterį. Jis įmontuotas gana žemai ir dažnai būna pažeistas.
Abiejų automobilių pakabos turi savų privalumų ir trūkumų. Golf važiuoklė rečiau reikalauja investicijų, bet ji ne tokia komfortiška. Tuo tarpu Focus savo važiavimo savybėmis lenkia ne tik Golf, bet ir kitus šios kategorijos praėjusio šimtmečio dešimtojo dešimtmečio pabaigos gamybos konkurentus.
Focus važiuoklė nepasižymi ilgaamžiškumu, bet pakeisti stabilizatoriaus traukę ar svirčių įvorės movą kainuos nedaug. Kasmet reikia tikrinti galinę pakabą ir, esant reikalui, atlikti geometrinį ratų suvedimą. Ford stabdžiai efektyvesni negu Golf, tiesa, esant vienai sąlygai – jei yra geros techninės būklės.
Paskutinis įvertinimo kriterijus – eksploatacinės išlaidos. Abiejų automobilių remontas gana nebrangus. Alyvos, stabdžių skysčio ar filtrų keitimo intervalai identiški, akivaizdžiai skiriasi tik paskirstymo dirželio keitimo terminas – Ford automobilyje jį keisti rekomenduojama kas 160 tūkst. km (vis dėlto tai reikėtų daryti kas 140 tūkst. km), o VW – kas 90 tūkst. km.
Abiem atvejais eksploatacines šių automobilių išlaidas pavyks sėkmingai apriboti, nes rinkoje yra daug neoriginalių ir naudotų detalių.
O kur mes galėtume susidurti su sunkumais? Visų pirma pirkdami, nes gerai prižiūrėtą mašiną rasti sunku.
Leonas Paplauskas
Išvada
Focus turi daugiau kozirių!
Abi mašinos, jei yra geros būklės, vertos dėmesio. Daugiau privalumų turi Ford universalas. Originalus stilius, puikios eksploatacinės savybės, puiki pakaba, kuri suteikia daug laisvės ir saugumo jausmą. Focus vilioja geru kainos ir amžiaus santykiu bei geresne vidaus įranga. Golf visų pirma patrauklus ekonomišku varikliu. Jo 100 AG jėgainė taupi, dinamiška ir gana patvari, nors nelabai gražiai dirba. Taip pat nebloga kompakto iš Volfsburgo surinkimo kokybė. Patenkinamas ir stabdžių efektyvumas bei didelis kraulumas. Tačiau to truputį per maža konkuruoti su universalu iš „Ford”.
www.auto-bild.lt