Vabalų gerbėjams Lietuvoje vasaros pradžia jau senokai asocijuojasi su tradiciniu kasmetiniu vabalų sąskrydžiu. Tad ir šiemet pirmąjį vasaros savaitgalį legendinių automobilių gerbėjai susirinko į tradicinę šventę. Į ją, nepaisant ekonominės krizės, atvyko rekordinis skaičius dalyvių – net 230 svečių su 87 automobiliais.
Tai visai nenuostabu, nes Vabalų klubas yra bene pats gausiausias ne virtualioje erdvėje veikiantis technikos gerbėjų klubas Lietuvoje. Jis vienija daugiau nei 100 senovinių VW automobilių ir naujųjų VW New Beetle savininkų. Kaip visada, netrūko svečių ir iš kaimynių valstybių – Lenkijos, Latvijos, Rusijos. O iš toliausiai atvykusiųjų titulas šiemet atiteko dviem dalyviams iš Vokietijos, senovinius vabaliukus atvairavusiems net 1350 km iš savo gimtojo Volfsburgo miesto.
Ypatingi vabalai
Šių metų sąskrydį papuošė keli išskirtiniai eksponatai. Tai seniausias Baltijos šalyse 1943 m. gamybos karinėms reikmėms pritaikytas vabalas Typ 82E, 1950 m. laidos Hebmueller kabrioletas (tokių buvo pagaminta tik 700 vnt.), 1951 m. vabaliukas su slankiuoju brezentiniu stogu altdach Kaefer, neseniai entuziastų iš Radviliškio gražiai restauruotas grakščių formų kupė VW Karmann Ghia ir dar keletas retesnių modifikacijų.
Beje, 2008-ųjų pabaigoje Vabalų klubo entuziastai Lietuvoje aptiko unikalų eksponatą – 1938 m. gamybos priešserijinį vabalo prototipą VW38 (jų buvo pagaminta tik šiek tiek daugiau nei 30 vnt. ir jie buvo naudojami mazgų bei dizaino detalių tobulinimui). Kaip ir kada šis itin retas automobilis pateko į Lietuvą – kol kas neaišku. Klubo entuziastai dabar bando kapstyti šią istoriją.
Unikalusis vabalas buvo perduotas geriausiems restauravimo specialistams Vokietijoje ir šiuo metu restauruojamas, padedant VW gamyklos specialistams. Ši istorija plačiai nuskambėjo tarp vabalų gerbėjų visame pasaulyje ir dabar jau visi žino, kur ta Lietuva yra ir kad čia gyvena tikri senovinių automobilių entuziastai.
Jurgis Bružas