Užmirštasis rusas Lada Niva

LadaNiva

Krizės patuštintų piniginių laikais šis rusiškas visureigis Lada Niva vėl išplaukia į paviršių. Tai neįtikėtinai pigus džipukas. Be to, jis puikiai jaučiasi sudėtingoje bekelėje. Mūsų ekspertai bandys nustatyti, kiek gali kainuoti šis naudotas sovietinis darbinis arklys.

Laikai nelengvi. Visi taupo ir būtent dėl to mes atrandame seniai pamirštą klasiką – Lada Niva. Jis važiuoja lyg ožys, lygiai taip pat, kaip prieš 32 metus, kai buvo sukurtas. Nuo savo debiuto 1977 m. šis kaimietiško stiliaus rusiškas džipukas proporcingai vis pigo. Šiuo metu naujų automobilių kainų sąrašuose pigesnio 4×4 automobilio nėra: Niva kaina prasideda nuo 25 tūkst. Lt. O kiek kainuotų toks naudotas automobilis? Internete pilna pasiūlymų, pavyzdžiui, 2000 m. laidos Niva su 1.7i benzininiu varikliu pirkti už… 5–6 tūkst. Lt. „Vienas savininkas, 60 tūkst. Km rida.“

Pabandėme apžiūrėti vieną siūlomą egzempliorių. Iš pavarų dėžės sunkiasi alyva, stringa priekinių langų kėliklis, matomi nedideli įbrėžimai bei įlenkimai, slenksčiai baisiai surūdiję. Bet yra ir privalumų – automobilis turi naujas padangas ir kablį priekabai užkabinti. Po bandomojo važiavimo vaizdas taip pat aiškus. Ekspertai negirdėjo pakabos ar ratų guolių triukšmo.

Rusai ir prieš tris dešimtmečius dėdavo laikui atsparius guolius. Kalbama, kad jie Toljatyje ir šiandien vis dar dirba su tomis pačiomis detalėmis, kuriomis apsirūpino dar aštuntajį praėjusio amžiaus dešimtmetį. Išskyrus keletą nežymių kosmetinių trūkumų, šis 4×4 Lada yra vertas savo vardo.

Automobilį siūlęs jaunuolis pridūrė, kad vienas iš daugelio šiuo automobiliu besidominčiųjų žadėjo poryt Niva nupirkti. Iš tikrųjų – po kelių dienų jis buvo parduotas už 5 tūkst. Lt. Šis džipukas iš tiesų tiek ir tevertas, nes net ir naujas Niva tėra prastai surinkta dėžė, kurią būtina nuolat remontuoti ir uoliai prižiūrėti. Todėl naudotas Niva vertas tik sudilusio skatiko.

Tomas Alksnis

Išsamų straipsnį ir daugiau nuotraukų rasite nusipirkę žurnalą „4X4“