Seat Exeo prieš Audi A4, Škoda Superb ir VW Passat. Šie keturi skirtingi automobiliai priklauso tam pačiam „Volkswagen“ koncernui. Kuris iš gausios šeimos ketverto yra geriausias?
4 vieta – Seat Exeo
Ispanijoje gaminami “Seat” automobiliai visuomet pasižymėjo pietietišku temperamentu. Ne išimtis ir naujasis Seat Exeo. Po variklio dangčiu slepiantis seną 1.8/150 AG benzininį motorą be tiesioginio degalų įpurškimo, ispanų automobilis vis dar stebina puikiomis dinaminėmis savybėmis ir nedidelėmis benzino sąnaudomis. Žinoma, iki 1600 aps./min. variklis kiek vangokas, tačiau vėliau į darbą įsijungus turbinai Seat Exeo žvaliai šauna į priekį. Pasižvalgius po automobilio saloną įspūdis susidaro geras. Nuvilia tik erdvės trūkumas ant galinių sėdynių.
Tačiau čia nėra nieko keisto, nes ta pati savybė būdinga ir senesnės kartos Audi A4. Vertinant ispanų gamybos kopijos valdymą, Seat Exeo gauna pliusą. Tas pats pasakytina ir apie sklandžiai perjungiamas šešių bėgių mechaninės greičių dėžės pavaras. Įspūdį kiek gadina tik kietokai sureguliuota pakaba ir šiurkščiai veikianti ESP sistema. Vis dėlto naujokas iš Ispanijos mūsų teste nebuvo galutinai įvertintas, nes kai rengėme spaudai šį žurnalo numerį pardavėjai Lietuvoje dar neturėjo Seat Exeo kainos ir kitų duomenų. Vokietijoje atlikto testo metu Exeo užėmė ketvirtą vietą.
3 vieta – AudiA4
Mes primygtinai rekomenduojame Audi A4 pirkėjui už papildomus 4043 Lt įsigyti ksenoninius žibintus. Juk tokios šviesos puikiai valdomam automobiliui tikrai suteiks daug sportiškumo. Aišku, jei jums kur kas svarbiau komfortas, o ne puikus automobilio valdymas, pirkdami Audi A4 sedaną taip pat neprašausite. Įsitaisius ant priekinių prestižinės mašinos sėdynių kelionė tikrai neprailgs.
Gale sėdintieji lepinami mažiau – aukštesnių žmonių kojoms trūksta vietos. Reikia paminėti ir tai, kad po bagažinės grindimis įtaisę milžinišką akumuliatorių (28 p.), gamintojai siekė kuo idealiau paskirstyti Audi A4 svorį tarp ašių. Tai jiems visai neblogai pavyko. Kaip jau minėjome, šis vokiečių sedanas valdomas labai gerai bei puikiai “piešia” posūkius. Vertinant 1.8/ 160 AG motorą susidaro įspūdis, kad jis specialiai buvo kuriamas šiam automobiliui. Tiesa, esant nedideliems variklio sūkiams automobilis atrodo šiek tiek vangokas, tačiau vėliau traukia puikiai. Pavyzdžiui, užmiestyje jau nuo 1400 aps./min. Audi A4 be didesnio vargo į priekį iriasi įjungus šeštą pavarą.
2 vieta – VW Passat
Passat? Nuobodu! Juo važinėja nemažas būrys aukštesnės grandies vadybininkų. Šiuose žodžiuose yra tik dalis tiesos. Juk jei po VW Passat variklio dangčiu slypi turbininis 1.8/160 AG motoras, toks automobilis pradeda kaitinti kraują. Sportiškai skambantis variklio garsas ir be priekaištų perjungiamos pavaros – tokie dalykai tikrai teikia važiavimo džiaugsmo. Prie viso to dar reikia paminėti ir tai, kad VW Passat greičiausiai (per 8 s) pasiekia 100 km/h greitį. Vairavimo džiaugsmą šiek tiek aptemdo tik gana mažu šoniniu prilaikymu pasižyminčios sėdynės ir iki 1500 aps./min. vangokai dirbantis variklis.
Tačiau nereikia varyti Dievo į medį. Persėdus nuo Seat Exeo prie VW Passat vairo – kartų skirtumas aiškiai juntamas. Gėdos Passat sedanui nedaro ir tai, kad šis automobilis gaminamas jau bene penkerius metus. Būtent ši vokiečių mašina pasižymi geriausiu tarp testo dalyvių matomumu ir komfortiškiausia pakaba. Keistokai atrodo tik tai, kad perkant nepigų automobilį, nemažai įrangos teks įsigyti papildomai. Pavyzdžiui, klimato kontrolę ar automatiškai valdomus galinius langus.
1 vieta – Škoda Superb
Ilgus metus buvusi tik pigia VW podukra, “Škoda” jau kuris laikas yra savimi pasitikintis automobilių gamintojas. Atrodo, kad tai suprato ir nemažas būrys mūsų šalies naujų automobilių pirkėjų. Juk Škoda Superb mašinos tikrai nepadarys gėdos sunkmečiu pinigus taupančiam įmonės vadovui ar juo labiau apie biudžetą galvojančiam politikui. Numoti ranka į Škoda Superb neturėtų ir šeimos galva, kuriam reikia labai erdvaus automobilio.
Praktiškam pirkėjui patiks ir tai, kad Superb bagažinės dangtį galima atidaryti dviem būdais: nedaug (pakrovimo anga bus panaši į sedano bagažinės) arba su visu galiniu stiklu (pakrovimo anga panaši į hečbeko bagažinės). Nederėtų manyti, kad ilgas (4,84 m) ir sunkus (1544 kg) Škoda Superb variklis sunaudoja daug degalų. Vidutinės šio erdvaus automobilio benzino sąnaudos siekia tik 8,3 l. O tai, drauge su trečią vietą šiame palyginime užėmusiu Audi A4, geriausias šio testo rezultatas.
Nedidelės degalų sąnaudos visiškai nereiškia, kad Škoda Superb lėtas automobilis – 100 km/h greitį čekas pasiekia per 8,6 s. Geriau sprinto rungtyje už Škoda Superb pasirodo tik 86 kg lengvesnis VW Passat sedanas.