Antrosios kartos Opel Astra vis dar gaminamas, nors jau ketverius metus galima įsigyti trečios kartos automobilį. Įrodymas, kad automobilis nusisekęs. Vertinamas už tai, kad nekelia daug rūpesčių ir nebrangiai remontuojamas. Kėbulas cinkuotas, tad automobilio nevargina korozija, kuri buvo didelė bėda ankstesniame modelyje.
Funkcionalus, vikrus, bet nepigus
Astra II siluetas patrauklus, bet ne daugiau. Automobilis manevringas (apsisukimo skersmuo tik 10,8 m), vietos salone pakanka, 370 litrų bagažinė gana talpi. Tarp daugelio galimų variklių verta pasidomėti 1.7 dyzeliais. Pirmųjų gamybos metų modeliuose buvo senas turbodyzelinis 1.7 TD variklis, pasiekiantis 68 AG galią ir iki 100 km/val. įsibėgėjantis per 17,5 s. Verčiau rinktis automobilį su 1999 m. pabaigoje pasirodžiusiu 16 vožtuvų 75 AG tiesioginio įpurškimo 1.7 DTI varikliu. Jis tylesnis, dinamiškesnis ir ekonomiškesnis. Automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 14,5 s ir sudegina vidutiniškai 5–6 l/100 km. Variklio gedimai nedažni, nebent pasitaiko tepalo nutekėjimas iš siurblio ant jį varančio paskirstymo dirželio, kuris dėl to gali nutrūkti.
Verta rinktis 1.7 DTI ir CDTI variklius
2003 metais buvo pristatyta modernizuota 5 AG galingesnė 1.7 CDTI variklio versija su „Common Rail“ įpurškimo sistema. Turbodyzeliniai 1.7 varikliai buvo komplektuojami tik su 5 pavarų mechanine dėže. Perkant reikėtų patikrinti vairo sistemą – kartais elektrohidraulinis stiprintuvas dirba per garsiai, o vairas yra laisvokas. Astra II pakaba nesudėtinga ir bėdų nekelia. Užtat pasitaiko kondicionieriaus, priekinio stiklo valytuvų ar radiatoriaus ventiliatoriaus gedimų. Tačiau detalės nebrangios, o nesudėtinga konstrukcija leidžia lengvai diagnozuoti gedimus.
Modelio istorija
1998 m. kovas. Astra II (G) pristatymas; benzininiai ir dyzeliniai varikliai nuo 1.2 iki 2.0, 65–115 AG.
1999 m. liepa. Turbodyzelinis 2.0 DTI 100 AG tiesioginio įpurškimo variklis. Gruodį pasirodė naujas „Isuzu“ gamybos dyzelinis 1.7 DTI 75 AG variklis.
2000 m. birželis. Modernizuoti 1.2/75 ir 1.6/84 AG varikliai; po mėnesio pristatyta kupė versija.
2002 m. rugpjūtis. Pasirodė turbodyzelinis 2.2 DTI/125 AG variklis (žinomas kituose „Opel“ modeliuose).
2003 m. ruduo. Pristatytas turbodyzelinis 1.7 CDTI 80 AG „Common Rail“ variklis.
Gedimai
Astra II su turbodyzeliniu 1.7 varikliu privalumas – nedidelės eksploatacinės išlaidos. Automobilis ekonomiškas, originalių detalių kainos nėra didelės, lengva rasti analogų.
Vienas dažniausių variklio trūkumų – ant paskirstymo dirželio patenkantis tepalas.
Galinė pakaba – stiprioji automobilio vieta. Tačiau reikia atkreipti dėmesį į amortizatorius. Gerai būtų patikrinti ir rankinį stabdį – kartais užstringa trosai.
Originalus duslintuvas nėra labai patvarus. Po 100 tūkst. km teks keisti kurią nors jo dalį.
Oro srauto matuoklė genda nedažnai, dažniau genda pats 2.0 DTI variklis.
Kartais atsiranda vairo sistemos laisvumas, garsiai dirba stiprintuvas.
Salonas
Vietos priekyje pakankamai. Deja, vairo ir vairuotojo sėdynės reguliavimas (paaukštinimas) kuklesnėse versijose buvo už atskirą kainą.
Ant galinės Astra sėdynės ne taip erdvu kaip VW Golf ar Ford – tarp kelių ir sėdynės atlošo labai mažas tarpas.
Ergonomika nebloga – tikriausiai todėl, kad dauguma egzempliorių labai kukliai įrengti. Vyrauja pilkas ir juodas salonas.
Hečbeko bagažinės talpa – 370 l. Didesnių galimybių galima tikėtis iš sedano (460 l) ir universalo (480 l).
Išvada
Astra II – automobilis, kurį galima rekomenduoti praktiškiems vairuotojams. Tačiau tai nereiškia, kad automobilis negenda – bėdų pasitaiko, bet išlaikyti šį automobilį daug nekainuos. Net dyzeliai šiuo atveju nėra per daug rizikingi. Ypač jei variklis 1.7 DTI, leidžiantis sutaupyti degalų ir kartu pinigų.
Kėbulas nusipelno priekaištų – jis lengvai braižosi ir blunka. Metalo atspalvio dažų kokybė gera.
Dėtuvė vidutinio dydžio, bet smulkmenos ir žemėlapis tilps. Yra vieta puodeliui ar skardinei padėti
Privalumai
Cinkuotas kėbulas
Nesudėtingas aptarnavimas
Trūkumai
Skurdūs baziniai modeliai
Ankštokas salonas
Opel Astra G 1.7 DTI 16V (2000 m.) techniniai duomenys
Ilgis (mm) 4111
Plotis (mm) 1709
Aukštis (mm) 1431
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 1.7
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 75 / 4400
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 165/1800
Pavarų dėžė 5 (mech.)
Maks. greitis (km/h) 165
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 14.5
Degalų bako talpa (l) 52
Bagažinės talpa (l) 370
Automobilio masė (kg) 1180
Padangos (priekinės, galinės) 175/80 R14
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 6,2 / 4,1/ 4,8
Kaina 11 000 Lt
Opel Astra G 1.7 DTI 16V (2000 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 115
Galiniai žibintai (vnt.) 115
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 171
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 175
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 118
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 238
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 174
Sankabos komplektas 1100
Priekinis sparnas 90