Languotų sėdynių sugrįžimas

vwgolfVgti

Golf I GTI (debiutas 1976 m.) vizualaus atpažinimo ženklas buvo sportinės sėdynės, aptrauktos languota medžiaga ir keletas kėbulo detalių pagražinimų. Po didelės pertraukos šis išskirtinis raštas vėl pasirodė tik Golf V GTI. Bet tuo panašumai ir baigiasi. XX a. aštuntojo dešimtmečio pabaigoje niekas net nesvajojo apie tai, kad kada nors C segmento automobiliuose bus montuojami turbininiai varikliai, pasiekiantys 200 AG ir didesnę galią. Tuo metu taip pat niekas net neįtarė, kad kažkoks “kompaktas” turės taip gerai apgalvotą važiuoklę, kad posūkių įveikimas taps puikia pramoga. 

Vairuoti Golf V GTI – irgi didelis malonumas.Mašina nedelsdama reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą: VW pasiekia šimtą per 7,2 s (su DSG dėže dar greičiau – per 6,8 s). Vairo sistema puikiai juntama vairuotojo, pavarų dėžė parenka pavaras nepaprastai tiksliai (ypač rekomenduojame nepriekaištingą dviejų sankabų “automatą” DSG). Pakaba kieta, bet proto ribose – nepaisant sportinio charakterio, GTI puikiai tinka važiuoti ilgus atstumus. 

Nejaugi vokiečiams pavyko sukurti beveik idealią mašiną? Deja, Golf V turi kelis trūkumus. Didžiausias jų yra… pernelyg sportinis charakteris. Dažniausiai nežinoma, kaip su mašina elgėsi pirmasis savininkas. O tai ypač svarbu, nes net patvariausia mašina neatlaikys važinėjimo dideliais sūkiais iš karto tik užvedus variklį. Pasitaiko dar “patobulintų” automobilių (pvz. variklio galios padidinimas) – primygtinai siūlome jų vengti. Nepaisant legendinio VW patikimumo, kai kurių egzempliorių apdailos kokybė abejotina. Ypač tai pasakytina apie priekinio skydelio plastiką, kuris važiuojant prastu keliu gali gana garsiai girgždėti. Prastą kelių kokybę blogai pakelia ir galinė pakaba, o jos remontas nepigus. 

Dar vienas Golf trūkumas yra labai nemaža kaina – pigiausi (bet nebūtinai gerai išlaikyti) egzemplioriai kainuoja net apie 40 tūkst. Lt.