Fiat Bravo atkeliavo į Lietuvą

Fiat_Bravo_08_20

Labai taupus ir kartu pakankamai galingas variklis – taip galima pasakyti apie naują Fiat Bravo turbodyzelinę širdutę.

Nuo Bravo premjeros jau praėjo dveji metai, bet “Fiat” nuolat papildo variklių gamą vis naujoviškesniais varikliais. Praėjusiais metais pasirodė labai įdomūs turbobenzininiai varikliai. Dabar atėjo metas naujo 1.6 litro turbodyzelio debiutui.

Išorės dizainas sėkmingesnis nei vidaus

Po nuobodaus, nors reikia sutikti, kad funkcionalaus Stilo “Fiat” nuėjo visai kitokiu keliu – sukūrė kompaktą, kurio stilistikos galėtų pavydėti daugelis gamintojų. Nuo pristatymo jau praėjo nemažai laiko, o Bravo dizainas nė kiek nepaseno: dinamiškas kėbulo priekis a la Maserati ir įdomiai atrodančios galinės lempos. Keletas tinkamai parinktų priedų (aerodinaminiai gaubtai, ratlankiai, kėbulo spalva), ir mašina gali atrodyti arba labai sportiškai, arba, priešingai, būti ramios elegancijos etalonu.

Išorė puiki, o vidus atrodo tik vidutiniškai. Juodas plastikas, lubų medžiaga ir sėdynių gobelenas nedaro labai kokybiškų medžiagų įspūdžio. Tačiau ėprietaisų išdėstymo ir skydelio stiliaus Fiat kompaktas neturi ko gėdytis. Juodas salonas optiškai suklaidina – įlipus į vidų atrodo, kad Bravo yra mažesnis negu konkurentų. Tačiau kai palyginami matmenys, paaiškėja, kad taip nėra.

Kompaktinis Fiat tikrai nėra vienas klasės milžinų, bet ir ne pats mažiausias. Daug kam patinka tai, kad jis turi didelę bagažinę. Dėl ergonomikos yra viena pastaba: priekinės sėdynės pasižymi neblogu šoniniu prilaikymu, bet sėdimos dalys galėtų būti ir ilgesnės.

Naujas variklis tinka ir miestui, ir greitkeliui

Metas paminėti tai, kas svarbiausia: naujas 1.6 Multijet variklis. Su juo Bravo nėra tikras sportininkas, tačiau jis greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą.

Šiuo automobiliu malonu važinėti mieste, nenuvils jis ir greitkelyje. Tereikia pažvelgti į maksimalų sukimo momentą, ir viskas darosi aišku: 300 Nm jau nuo 1500 aps./min. “Popieriniai” duomenys pasitvirtina atliekant praktinį bandymą – nepajutome jokios turboduobės. Bravo tiesiog lygiai traukia beveik iki pat maksimalaus greičio ribos.

Gamintojo nurodytos vidutinės degalų sąnaudos – 4,6/100 km. Mums, beje, nepavyko pasiekti tokio rezultato, bet prisipažinsime, kad didesnę bandymo dalį mašina važinėjome mieste arba nemažu greičiu užmiestyje. Borto kompiuteris rodė litru didesnes (5,6/100 km) dyzelino sąnaudas. Eksploatuojant mašiną tokiomis sąlygomis tai geras rezultatas.

Labai gerai vertiname Bravo važiuoklę, kuri puikiai dera prie 120 “arklių” variklio. Už tinkamą galios perkėlimą į ratus atsako elektroniniai pagalbininkai, bet jie tik papildo gerai suprojektuotą sistemą. Kelyje nepastebėsime net didelės duobės – pakaba dirba nepriekaištingai. Fiat Bravo su naujuoju 1.6 Multijet varikliu jau atkeliavo į Lietuvą. Jo kaina – 57 900 Lt.

Vitoldas Milius